Reklama

Odstajemy od Europy: Tylko 20 proc. transakcji w Polsce jest bezgotówkowych

Nadal bardzo lubimy płacić gotówką. Wprawdzie pod względem liczby kart zbliżeniowych należymy do liderów, to jednocześnie daleko nam do europejskiej średniej transakcji bezgotówkowych. Czy to możliwe, że w cztery lata dogonimy Europę?

Europejska średnia to 50 proc. transakcji bezgotówkowych. Najbardziej preferują je kraje skandynawskie, gdzie te proporcje to 80:20. Natomiast w Polsce relacja transakcji gotówkowych do bezgotówkowych jest dokładnie odwrotna.

- Do europejskiej średniej możemy dojść w ciągu czterech lat - mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Mieczysław Groszek, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Jeszcze przed kilku laty dużą niechęć do terminali płatniczych powodowało to, że od transakcji bezgotówkowej pobierano opłatę nawet powyżej 4 proc.wartości transakcji. Dla wielu małych sklepów była to nawet równowartość marży na sprzedaży. Obecnie średnia pobierana opłata to średnio 0,6 proc., jednak nie wpłynęło to na dynamiczny wzrost terminali płatniczych.

Reklama

W ciągu trzech lat w Polsce może przybyć około pół miliona nowych terminali płatniczych. Fundacja Polska Bezgotówkowa zachęca przedsiębiorców do korzystania z bezpłatnych terminali płatniczych. Detalistom, którzy kwalifikują się do udziału w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego "Polska Bezgotówkowa", fundacja oferuje możliwość finansowania do trzech terminali płatniczych przez okres roku. Do udziału w Programie uprawnieni są chętni przedsiębiorcy, którzy posiadają maksymalnie pięć placówek detalicznych.

- Po czterech latach chcemy osiągnąć średnią europejską - mówi dr Mieczysław Groszek.

Pobierz: program PIT 2017

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »