PKO BP bardziej cyfrowy, rusza z platformą sprzedaży samochodów

Pandemia koronawirusa przyspieszyła zmiany w sposobie korzystania z banków. A te rozpędziły się z transformacją cyfrową i wchodzą w zupełnie nową rolę. PKO BP w połowie tego roku uruchomi platformę sprzedaży samochodów, a dziś udostępnił głosowego asystenta opartego na sztucznej inteligencji.

Wybuch pandemii błyskawicznie zmienił zwyczaje i nawyki, a przy okazji na bardziej konserwatywnych klientach trochę wymusił otwarcie się na cyfrowe usługi. Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego przyznaje, że pandemia koronawirusa ostro przyspiesza transformację cyfrową i powiększa grupę klientów korzystających z tych możliwości, bo rch w oddziałach się znacząco zmniejszył i został przeniesiony do kanałów zdalnych.

- W tym ujęciu dzieliliśmy naszych klientów na trzy grupy: cyfrowych, hybrydowych oraz klientów korzystających z fizycznej sieci. Widzimy, że cyfrowi przyspieszyli swoją aktywność, co potwierdzają np. wyniki używania BLIK w sklepach internetowych. Druga grupa porzuciła swoją "hybrydowość" na rzecz bankowości elektronicznej, a wobec grupy "fizycznej" rozpoczęliśmy prace by im ułatwić korzystanie z narzędzi cyfrowych - podkreśla Jagiełło, którego mandat jako prezesa największego banku w Polce został właśnie przedłużony.

Reklama

Jak dodaje prezes PKO BP, w tym kontekście bank nie zmienia swojej strategii wobec fizycznej sieci, bo o tym czy dany oddział jest potrzebny decydują klienci i jeśli przestają z niego korzystać, to jest on zamykany.

W Polsce, według ostatnich danych ZBP, już ponad 18 mln osób korzysta aktywnie z bankowości internetowej, a 12 milionów z aplikacji bankowych (PKO BP ma 3,4 mln aktywnych użytkowników aplikacji IKO). 

PKOBP

62,5800 +2,4600 4,09% akt.: 23.04.2024, 17:51
  • Otwarcie 60,2000
  • Max 63,0800
  • Min 60,2000
  • Kurs odniesienia 60,1200
  • Suma wolumenu 3 779 796
  • Suma obrotów 235 068 094,74
  • Widełki dolne 54,1800
  • Widełki górne 66,2200
Zobacz również: ALIOR ALIOR BNPPPL

Jak dodaje Adam Marciniak, wiceprezes banku odpowiedzialny za IT, pandemia zmieniła też sposób funkcjonowania banku także od wewnątrz.

- Jeśli chodzi o centralę to też przeszliśmy duży test funkcjonowania i udało się szybko przeformułować tryb działania. Z dnia na dzień przenieśliśmy 11 tys. osób do pracy zdalnej przy zachowaniu wszystkich funkcji, w tym tzw. krytycznych - podkreśla Marciniak.

Jednocześnie zapowiada start dwóch dużych projektów. W połowie roku ma zostać uruchomiona internetowa platforma do sprzedaży samochodów. - Będziemy proponować samochody z naszej bazy czyli z pewnego rodzaju gwarancją, uzupełnione o produkty grupy czyli np. leasing, ubezpieczenia czy inne formy finansowania zakupu. Projekt jest już praktycznie gotowy i chcemy go udostępnić do końca czerwca - dodaje Marciniak

Już dziś bank udostępnił  inny z dużych zapowiadanych projektów, oparty na sztucznej inteligencji.

- Wprowadzamy naszą najnowszą funkcję opartą na sztucznej inteligencji, za pomocą której klienci w ramach normalnej potocznej rozmowy będą mogli zlecać  wykonanie operacje i wydawać dyspozycje - tłumaczy Marciniak. 

Usługa została uruchomiona pilotażowo dla części klientów korzystających z telefonów z systemem Android, a w ciągu kilku tygodni będzie dostępna także dla pozostałych. Na początek daje możliwość m.in.: zlecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta oraz płatności Blikiem.

Co ważne, rozumie mowę potoczną i tak wydawane polecenia jak np. "przelej 100 zł do Janka" czy  "pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca" czy "ile mam kasy na koncie?"

Monika Krześniak-Sajewicz

PKO LIDEREM W POŚREDNICTWIE PRZY TARCZY PFR

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bankowość | aplikacja bankowa | sprzedaż samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »