PKO BP goni konkurentów

Do końca tego roku największy polski detalista zamierza wprowadzić nowe usługi internetowe.

Do końca tego roku największy polski detalista zamierza wprowadzić nowe usługi internetowe.

Do końca stycznia przyszłego roku 3 oddziały - centra będą pracowały w Centralnym Systemie Autoryzacji i Rozrachunków (CESAR), który pozwoli na połączenie jednym systemem komputerowym wszystkich oddziałów PKO BP. Końcowym etapem ma być stworzenie Centralnego Systemu Autoryzacji dzięki któremu nastąpi odmiejscowienie wszystkich rachunków w PKO BP. Obecnie w PKO BP powstają tzw. oddziały - centra, które tworzy się poprzez połączenie ksiąg oddziałowych kilku placówek.

To z kolei pozwala na częściowe odmiejscowienie rachunków, bowiem klienci banku bez żadnych przeszkód mogą realizować w tych oddziałach różne zlecenia (np.

Reklama

przelewy), które do tej pory mogli wykonywać tylko w placówce, w której założyli rachunek. Oddziały - centra będą następnie włączane do CESAR-a. Pierwsza pilotowa taka instalacja nastąpi do końca stycznia przeszłego roku - powiedziała PG Krystyna Jerzykiewicz z PKO BP. Obecnie prace związane z tworzeniem oddziałów - centrów są na półmetku, a według szacunków dzięki tej operacji liczba oddziałów zmniejszyła się o około 100 placówek. Niestety z łączeniem oddziałów wiąże się niezbyt przyjemna dla klientów banku zmiana numeracji kont. Jednak było to konieczne dla uniknięcia pomyłek, ponieważ mogło zdarzyć się, że po połączeniu kilku placówek powtarzałyby się numery rachunków. Klienci PKO BP, którym przyznano już nowy numer, mogą nadal posługiwać się dwoma - starym i nowym, a o terminie zaprzestania używania dotychczasowego numeru będą powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem. Przedstawiciele banku, tłumaczą zmiany także tym, że taką samą operację będą musiały przeprowadzić także pozostałe banki w Polsce (krajowe standardy numeracji identyfikatorów numerów rachunków bankowych mają bowiem zostać dostosowane do norm Unii Europejskiej).

Równolegle z bardzo intensywnymi pracami nad odmiejscowieniem rachunków, prowadzone są również starania nad wprowadzeniem do oferty banku usług dostępnych poprzez Internet. Przygotowania prowadzone w siedzibie oddziału internetowego w Bydgoszczy są bardzo zaawansowane - stwierdziła Krystyna Jerzykiewicz. System ten jest już testowany przy wykorzystaniu zleceń, które składają na razie pracownicy banku. Niebawem planowane jest zakończenie testów, co umożliwi wprowadzenie usług internetowych dla wszystkich klientów banku jeszcze przed końcem tego roku. Obecnie istnieje już usługa internetowa PKO BP w postaci przekazywania wyciągów z rachunków klientów.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | usługi internetowe | oddziały | konkurenci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »