Po wymianie licznika rachunek wzrósł dwukrotnie. "Mam najwyższe zużycie na piętrze"

Pani Małgorzata, która sześć miesięcy w roku spędza w pracy za granicą, a pozostałe sześć w swoim mieszkaniu w Rzeszowie (woj. podkarpackie), była w szoku, gdy otrzymała rachunek za zużycie energii cieplnej za 2023 r. W rozmowie z portalem o2.pl zdziwiona kobieta podkreśliła, że problem z ponad dwukrotnie wyższym zużyciem energii pojawił się po wymianie licznika w grudniu 2022 r. Sprawę skomentował Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych?

Pani Małgorzata podkreśliła w rozmowie z portalem, że kwestią wymiany licznika, do której doszło pod koniec 2022 r., zainteresowała się dopiero, gdy otrzymała rachunek za 2023 r. - Zużycie wzrosło dwukrotnie, co jest niemożliwe, gdyż pracujemy za granicą - powiedziała zirytowana kobieta. 

Wymienili jej licznik, potem otrzymała wysoki rachunek. Co na to spółdzielnia?

- Liczniki wymieniała spółdzielnia. Wszyscy mają takie same. Znajdują się w skrzynce na korytarzu, każdy ma kluczyk. Ja mam najwyższe zużycie na piętrze, od kiedy jest nowy licznik - powiedziała pani Małgorzata w rozmowie z o2.pl. Z rachunków, które przedstawiła dziennikarzom serwisu wynika, że w 2022 r. za energię cieplną zapłaciła 499,30 zł. Rok później, po wymianie licznika, kwota ta wyniosła ponad dwa razy więcej - 1132,37 zł.  

Reklama

- Jak może licznik działać prawidłowo, skoro w całym roku 2022 roku, do 15 grudnia, zużycie wynosiło niecałe 13 GJ. Po wymianie na inny, tylko od 15 do 31 grudnia, aż 2 GJ - przekazała w rozmowie z serwisem. Dodała, że w ubiegłym roku zużycie ciepła wyniosło aż 28 GJ

Czy nowy licznik działa prawidłowo? Niewykluczone, że to stare urządzenie było zepsute

Chcąc rozwiązać tę sytuację i sprawdzić wiarygodność zainstalowanego urządzenia, pani Małgorzata skontaktowała się ze spółdzielnią. - Pani ze spółdzielni stwierdziła rozbrajająco, że z pewnością okaże się, że działa prawidłowo i obciążą mnie kosztami sprawdzenia - dodała kobieta. 

Przedstawiciele Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych zapewnili dziennikarzy z o2.pl, że w ciągu kilku najbliższych dni zostanie przeprowadzona inspekcja użytkowania licznika, który jest zainstalowany u pani Małgorzaty. - Dzięki temu będziemy mogli ustalić, czy wysoka wartość zużycia energii cieplnej jest spowodowana technicznymi problemami z licznikiem lub innymi czynnikami związanymi z jego eksploatacją - powiedziała Anna Skiba, specjalistka ds. marketingu i komunikacji MZBM w Rzeszowie. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: liczniki | energia cieplna | rachunek za ogrzewanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »