Polacy inwestują w obligacje miliardy złotych

Niskie oprocentowanie lokat w bankach zachęciło Polaków do poszukiwania oszczędnościowych alternatyw. Wśród nich wciąż są obligacje skarbu państwa. We wrześniu kupiliśmy obligacje oszczędnościowe o wartości 2 mld 240 mln zł.

- We wrześniu sprzedano obligacje oszczędnościowe warte 2 mld 240 mln zł - poinformowało w środę Ministerstwo Finansów. Dodano, że najpopularniejsze były obligacje 3-miesięczne.

Przypomnijmy: resort finansów oferuje osobom fizycznym obligacje 3-miesięczne, 2-letnie, 3-letnie, 4-letnie i 10-letnie.

- Od początku roku nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup instrumentów detalicznych ponad 21 mld zł, co przełożyło się na 77 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku - zaznaczył, cytowany komunikacie, wiceminister finansów Piotr Nowak.

Reklama

Dodał, że zainteresowanie obligacjami potwierdza też "utrzymująca się wysoka średnia miesięczna sprzedaż, która po 9 miesiącach ukształtowała się na poziomie 2,4 mld zł".

Największą popularnością, jak podał resort, cieszyły się obligacje 3-miesięczne. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup ponad 1 mld 60 mln zł, co stanowi 47-proc. udział w strukturze sprzedaży. Oszczędzający wybierali też obligacje 4-letnie (34 proc.) i 2-letnie (12 proc.), a w dalszej kolejności - 10-letnie (5 proc.) i 3-letnie (0,5 proc.).

Z kolei na zakup obligacji rodzinnych skierowanych do beneficjentów programu Rodzina 500 plus przeznaczono 13,8 mln zł. "Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci" - przypomniał resort. Można je nabywać do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: obligacje | oszczędzanie | lokaty | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »