Porozumienie o współpracy między BGŻ i KIG

Krajowa Izba Gospodarcza i Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. podpisały 16 maja tego roku porozumienie o współpracy.

Krajowa Izba Gospodarcza i Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. podpisały 16 maja tego roku porozumienie o współpracy.

Krajowa Izba Gospodarcza i Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. podpisały 16 maja tego roku porozumienie o współpracy. Jego konsekwencją będzie rozpoczęcie przez obie instytucje wspólnych prac nad sformułowaniem założeń do strategii Programu Marketingu Narodowego Polski. Ma on zgromadzić najlepsze polskie firmy, które określą tożsamość Polski w Unii Europejskiej.

Strony porozumienia reprezentowali - Andrzej Arendarski, prezes KIG i Michał Machlejd, prezes Zarządu BGŻ.

Na decyzję o podpisaniu porozumienia wpływ miało przekonanie KIG i BGŻ o zbieżności ich celów w zakresie wspierania polskiej gospodarki i przedsiębiorczości. Instytucje postanowiły połączyć swe siły i doświadczenie, aby wspólnie działać na rzecz umocnienia pozycji krajowych firm w ich skutecznym konkurowaniu na rynkach światowych. Ważnym celem współpracy będzie propagowanie wśród polskich przedsiębiorców wiedzy na temat mechanizmów funkcjonowania zjednoczonego rynku i podmiotów gospodarczych w krajach Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sektora finansowego. Ponadto KIG i BGŻ zadeklarowały chęć współpracy w zakresie doradztwa gospodarczego i przeciwdziałania nieuczciwym praktykom w działalności gospodarczej. Strony będą też współpracować przy realizacji programów promocyjnych i konkursów organizowanych przez KIG w celu promowania najbardziej uznanych polskich marek.

Reklama

Krajowa Izba Gospodarcza jest największą organizacją samorządu gospodarczego o zasięgu ogólnopolskim, zrzeszającą około 500 tys. przedsiębiorstw w ponad 150 izbach i organizacjach gospodarczych. KIG jest także kluczowym podmiotem reprezentującym interesy polskich przedsiębiorców w stosunkach z władzami rządowymi i samorządem lokalnym. Głównym zadaniem Izby jest pomoc przedsiębiorcom w prowadzeniu działalności gospodarczej, rozwoju rodzimych firm oraz wspieranie przedsiębiorczości opartej na wysokich standardach etycznych, uczciwej konkurencji oraz promowanie produktów markowych. KIG jest organizatorem i realizatorem wielu uznanych w kraju programów promocyjnych, takich jak Akademia Marek, Teraz Polska, Fair Play, Mister i Junior Eksportu, Polska Nagroda Jakości, Bank Przyjazny Przedsiębiorcy. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć organizowanych przez KIG jest Program Marketingu Narodowego - długofalowy projekt marketingowy, którego celem jest zmiana wizerunku Polski, Polaków i polskich wyrobów w krajach UE i na świecie.

Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. to uniwersalny bank komercyjny o wyłącznie polskim kapitale. Prowadzi działalność za pośrednictwem rozległej sieci 360 placówek. Od lat zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce polskich banków. Specjalizuje się w finansowaniu rolnictwa i gospodarki żywnościowej, w czym ma ponad 25-letnie doświadczenie. Bank działa również na rzecz szeroko pojętej infrastruktury regionalnej. Celem BGŻ jest także włączenie się w realizację programów strukturalnych finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej kierowanych do przedsiębiorstw rolnych i przemysłu rolno-spożywczego oraz podmiotów tworzących infrastrukturę regionalną. BGŻ od wielu lat aktywnie uczestniczy we wspieraniu polskiej gospodarki. Jego ważnym elementem jest finansowanie działalności rodzimych przedsiębiorstw w rozwoju eksportu i konkurowaniu na rynkach zagranicznych, a także przygotowywanie polskich przedsiębiorców do nowych wyzwań związanych z polską akcesją do Unii Europejskiej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | BGŻ S.A. | porozumienia | izba | Krajowa Izba Gospodarcza
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »