Przelewy w weekend czasowo wstrzymane. Utrudnienia dla klientów banków
W najbliższych dniach klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Instytucje finansowe przypominają też, że z powodu prac konserwacyjnych w Krajowej Izbie Rozliczeniowej (KIR) w niedzielę, 25 lutego, od godz. 0:30 do godz. 4:30, nastąpi przerwa w działaniu systemu Express Elixir, co dotknie niejednego banku.
Spodziewane są problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:
- PKO BP i Inteligo
- Bank Pekao SA
- Alior Bank
- Toyota Bank
- Bank Pocztowy
- ING Bank Śląski
- Nest Bank
- VeloBank
Z powodu prac technicznych w PKO BP w nocy z piątku na sobotę (23/24 lutego) od godz. 22:00 do godz. 8:00 w serwisie internetowym i telefonicznym Inteligo oraz aplikacji IKO nie będą dostępne ubezpieczenia: Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Ubezpieczenie dziecka oraz Assistance. W tym czasie bankowość elektroniczna iPKO i karty płatnicze będą działać normalnie. Dodatkowo, w niedzielę (25 lutego) od godz.1:00 do godz. 2:00 mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępności:
- serwisu pkobp.pl i innych serwisów banku
- aplikacji mobilnej IKO, serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i funkcji otwartej bankowości
- aplikacji mobilnej i serwisu iPKO biznes
- aplikacji mobilnej i serwisu PKO Junior
- przelewów i płatności w sklepach internetowych
Wszystkie karty w bankomatach i sklepach stacjonarnych będą działać bez zmian.
Z powodu prac serwisowych w Banku Pekao SA od piątku (23 lutego) od godz. 18:00 do poniedziałku (26 lutego) do godz. 10.00 mogą wystąpić trudności w dostępie do składania dyspozycji i zleceń w funduszach Goldman Sachs (dawniej NN IP) w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay. W niedzielę (25 lutego) od godz. 0:30 do godz. 4:30 nie będzie można korzystać z przelewów Express Elixir oraz przelewów na telefon Blik.
W niedzielę (25 lutego) od godz. 3:00 do godz. 7:00 klienci nie będą mogli korzystać z Blika w aplikacji bankowej oraz doładować telefonu w bankowości internetowej i mobilnej. Mogą też wystąpić trudności w korzystaniu z kart debetowych.
W Alior Banku w niedzielę (25 lutego) od godz. 0:30 do godz. 4:30 nie będzie można wykonać przelewów natychmiastowych Express Elixir i przelewów na telefon Blik. Pozostałe usługi będą działały.
Z powodu prac technicznych w Toyota Banku w niedzielę (25 lutego) od godz. 0:00 do godz. 17:00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do:
- autoryzacji płatności kartowych
- usługi szybkich płatności
- zmiany limitów
Natomiast od godz. 8:00 do godz. 12:00 utrudniony będzie dostęp do:
- systemu bankowości elektronicznej
- automatycznego serwisu telefonicznego
- wyciągów
Z powodu prac modernizacyjnych w Banku Pocztowym w sobotę (24 lutego)
- w godz. 0:00 - 4:00 i 5:00 - 6:00 mogą wystąpić krótkotrwałe problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji internetowych
- w godz. 0:00 - 4:00, 5:00 - 6:00 i 7:00 - 11:00 mogą wystąpić przerwy w możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online, a także możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej
- w godz. 1:00 - 4:00 i 7:00 - 11:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/GARMIN PAY/GOOGLE PAY/APPLE PAY oraz dokonywania transakcji za pośrednictwem ww. portfeli cyfrowych
- w godz. 7:00 - 11:00 mogą wystąpić problemy w wykonywaniu transakcji internetowych z wykorzystaniem usługi 3DSecure
- w godz. 10:00 - 17:00 mogą wystąpić przerwy w możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/GARMIN PAY/GOOGLE PAY/APPLE PAY
W niedzielę (25 lutego)
- w godz. 1:00 - 4:00 i 7:00 - 11:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/GARMIN PAY/GOOGLE PAY/APPLE PAY, dokonywania transakcji za pośrednictwem ww. portfeli cyfrowych, a także mogą wystąpić przerwy w możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online oraz pobrania danych karty w bankowości elektronicznej
- w godz. 7:00 - 11:00 mogą wystąpić problemy w wykonywaniu transakcji internetowych z wykorzystaniem usługi 3DSecure,
- w godz. 10:00 - 17:00 mogą wystąpić przerwy w możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/GARMIN PAY/GOOGLE PAY/APPLE PAY
We wtorek (27 lutego)
- w godz. 4:00 - 6:00 i 7:00 - 11:00 wystąpi brak możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online, a także możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej
W niedzielę (25 lutego) w ING Banku Śląskim od godz. 0:30 do godz. 4:30 nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego Express Elixir i przelewu na telefon Blik do i z innego banku. Dodatkowo od godz. 0:30 do godz. 1:30 nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego BlueCach. W tych godzinach nie będzie można również spłacić karty kredytowej oraz wykonać z niej przelewu.
Z powodu prac technicznych w Nest Banku w niedzielę (25 lutego) od godz. 0:30 do godz. 2:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą działać w trybie przyjmowania zleceń. Oznacza to, że klienci będą mogli zalogować się do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej, ale aktualny stan konta czy wykonanie przelewu staną się dostępne dopiero po zakończeniu prac. W tym czasie klienci nie będą w stanie:
- skorzystać z Blika i Visa Mobile
- zapłacić w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności
- potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej
- zlecić ani otrzymać przelewu natychmiastowego
- doładować telefonu
- zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej
- używać saszetek (zasilenie, zmiana kwoty, usunięcie saszetki) czy zarządzać celami oszczędnościowymi
- otworzyć nowego konta czy złożyć wniosku m. in. o wydanie karty, 500+
W tym czasie klienci będą mogli płacić kartą płatniczą, a także za pomocą Apple Pay, Google Pay, Swatch Pay, zegarkiem lub opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, korzystając z karty płatniczej. Następnie od godz. 2:00 do godz. 6:00 bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą całkowicie niedostępne Oznacza to, że klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej
- nie skorzystają z Blika ani Visa Mobile
- nie będą mogli potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, zapłacić w sklepie internetowym korzystając z linka do płatności ani zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay, Swatch Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów używając karty płatniczej.
Z powodu prac serwisowych w VeloBanku w niedzielę (25 lutego) od godz. 0:00 do godz. 6:30 klienci:
- nie zalogują się do bankowości elektronicznej
- nie wykonają przelewu
- mogą mieć trudności z płatnościami online kartą
Bez zakłóceń będzie można zapłacić kartą w sklepie stacjonarnym oraz wpłacić i wypłacić gotówkę kartą z bankomatu.
Opr. JB