TNS OBOP: Jak młodzież korzysta z banków?

Usługą, z której najczęściej korzystają respondenci między 15 a 24 rokiem życia jest rachunek ROR - posiada go 80% klientów.

Usługą, z której najczęściej korzystają respondenci między 15 a 24 rokiem życia jest rachunek ROR - posiada go 80% klientów.

Według badania TNS Finance Index, prowadzonego przez TNS OBOP, najbardziej znanym bankiem wśród młodzieży w wieku 15-24 lata jest PKO BP S.A. Jego nazwę spontanicznie wymieniła co druga badana osoba (52%). 39% respondentów podało nazwę PeKaO S.A., a 26% Narodowy Bank Polski oraz ING Bank Śląski.

Po przedstawieniu respondentom karty, na której zamieszczono nazwy banków, PKO BP wskazało 84% badanych, PeKaO S.A. - 74%, Narodowy Bank Polski - 70%. Przed ING Bank Śląski (60%) - na czwarte miejsce - przesunął się LUKAS Bank z 68% wskazań.

Osoby w wieku 15-24 lata to przede wszystkim potencjalni, przyszli klienci banków. Z usług tych banków korzysta obecnie co czwarta z nich.

Reklama

Wybierając wśród ofert dostępnych na rynku najczęściej decydują się na usługi PKO BP (26%) bądź PeKaO SA (20%).

Usługą, z której najczęściej korzystają respondenci między 15 a 24 rokiem życia jest rachunek ROR - posiada go 80% klientów. Prawie co piąty badany (18%) deponuje swoje oszczędności długoterminowo - na rachunkach złotówkowych.

Środki z banku pożyczane są głównie z przeznaczeniem na bieżące wydatki. 6% badanych deklaruje, że posiada kredyt konsumpcyjny, 4% otrzymało kredyt studencki a 3% pożyczkę gotówkową.

Młodzież częściej lokuje swoje środki w bankach niż ubiega się o pożyczki i kredyty. Oszczędza (wyłączając ROR) 27% klientów w wieku 15-24 lata, bank zaś kredytuje 14% z nich. Ta tendencja jest przede wszystkim wynikiem braku wystarczającej zdolności kredytowej młodych respondentów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | rachunek | bank | młodzież | OBOP | życia | pekao | bańki | TNS | TNS OBOP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »