Ubezpieczyciele pod kontrolą PUNU

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat funkcjonowania instytucji regulujących rynek ubezpieczeniowy, informacje złożyła Danuta Wałcerz, prezes Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń oraz Stanisław Rogowski, rzecznik ubezpieczonych.

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat funkcjonowania instytucji regulujących rynek ubezpieczeniowy, informacje złożyła Danuta Wałcerz, prezes Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń oraz Stanisław Rogowski, rzecznik ubezpieczonych.

W 2000 r. PUNU podejmował działania mające na celu zapewnienie wypłacalności należnych świadczeń ubezpieczeniowych w stosunku do 16 zakładów ubezpieczeń, w tym 3 zakładów ubezpieczeń na życie i 13 pozostałych zakładów ubezpieczeń osobowych i majątkowych (łącznie nadzorem objętych było w ub.r. 71 zakładów). W stosunku do 6 ubezpieczycieli wszczęto postępowanie w sprawie nie dopełnienia obowiązku posiadania przez co najmniej dwóch członków zarządu wykształcenia i doświadczenia zawodowego niezbędnego do zarządzania zakładem ubezpieczeń, wynikającego z art. 32 ustawy o działalności ubezpieczeniowej - powiedziała Wałcerz

Reklama

Z kompleksowej analizy skarg skierowanych do PUNU wynika m.in., że w większości przypadków są one efektem niezrozumienia istoty i praw rządzących danym ubezpieczeniem np. wielu skarżących myli ubezpieczenie AC z OC. Zakładom trudno jest zarzucić łamanie przepisów, spory są wynikiem odmiennej interpretacji treści umów ubezpieczeniowych.

PUNU wskazał na konieczność zmian systemu ubezpieczeniowego, w tym zmian prawa ubezpieczeniowego. Wystąpił do Ministra Finansów z wnioskiem o wprowadzenie norm zobowiązujących zakład ubezpieczeń do przedstawienia ubezpieczającym się wyczerpujących informacji o umowie ubezpieczenia. Na początku br. Urząd przedstawił propozycję zmian projektu ustawy o działalności ubezpieczeniowej.

Stanisław Rogowski, rzecznik ubezpieczonych w swoim wystąpieniu podkreślił, iż każdego roku rośnie ilość przesyłanych skarg. Nie zmienia się jednak ich tematyka. Niepokojąca jest wciąż wysoka liczba spraw związanych z nieterminowym załatwianiem wniosków odszkodowawczych.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: ubezpieczyciele | Stanisław
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »