Umowa na milion klientów

Fin Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie już w przyszłym roku może zwiększyć liczbę swoich klientów o co najmniej 1,1 mln osób. Towarzystwo podpisało umowę z Krajowym Związkiem Rolników Kółek i Organizacji Rolniczych, która przewiduje objęcie ubezpieczeniem wszystkich jego członków.

Fin Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie już w przyszłym roku może zwiększyć liczbę swoich klientów o co najmniej 1,1 mln osób. Towarzystwo podpisało umowę z Krajowym Związkiem Rolników Kółek i Organizacji Rolniczych, która przewiduje objęcie ubezpieczeniem wszystkich jego członków.

Umowa FinLife o współpracy ze związkiem reprezentującym rolników, nie jest jedyną, jaką spółka zawarła z dużą organizacją. FinLife ubezpiecza już ratowników GOPR i WOPR. Jest także w przeddzień podpisania podobnej umowy z PCK. Ubezpieczanie dużych organizacji stało się więc strategią fińskiego ubezpieczyciela w walce o rynek. Na koniec pierwszego półrocza br. udział spółki w rynku ubezpieczeń wyniósł 0,17 proc. (dając firmie miejsce w drugiej dziesiątce ubezpieczycieli), podczas gdy przed rokiem nie przekraczał 0,09 proc.

Reklama

Po wejściu Polski do Unii Europejskiej przewidujemy silny rozwój tego sektora gospodarki. Stąd wybór związku rolniczego na partnera do współpracy - powiedział Bogusław Sosnowski, prezes FinLife. W ubezpieczeniach na życie rolników specjalizuje się zresztą nasz fiński akcjonariusz - dodał. Umowa z jednym z największych w Polsce związków rolniczych, dla FinLifa oznacza wzrost liczby nowych klientów o co najmniej 1,1 mln. Towarzystwo spodziewa się, że w związku z tym miesięcznie będzie pozyskiwało średnio ok. 50 tys. nowych klientów. Dla porównania, obecnie średnio w każdym miesiącu spółka sprzedaje kilkaset nowych umów.

Ubezpieczenie, które FinLife zaoferuje rolnikom będzie typowym ubezpieczeń grupowym na życie z opcją ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków. Składka ubezpieczeniowa będzie zawarta w składce członkowskiej rolników, która obecnie wynosi ok.10 zł rocznie, co oznacza, że samo ubezpieczenie będzie kosztowało kilka złotych na rok. Szczegółów zakresu ochrony, w tym sumy ubezpieczenia i ogólnych warunków, przedstawiciele FinLife nie chcieli jednak ujawnić, tłumacząc, że są one jeszcze w trakcie uzgodnień. Z pewnością uwzględnimy specyficzne potrzeby i oczekiwania klientów z obszarów wiejskich - stwierdził jedynie prezes Sosnowski. Dystrybucją polis zajmie się sam Związek, dzięki czemu możliwe było obniżenie kosztów ubezpieczenia do kilku złotych. Polisy na życie obligatoryjnie otrzymają wszyscy członkowie Związku wraz ze specjalną chipową kartą członkowską, umożliwiająca korzystanie także z innych usług finansowych. Karty będą wręczane każdemu rolnikowi przy odnawianiu deklaracji członkowskich - wyjaśniał Władysław Serafin, prezes KZRKiOR. Jego zdaniem, dzięki takiemu ubezpieczeniu będzie możliwe zapewnienie ochrony finansowej w razie nieszczęścia praktycznie każdemu rolnikowi i jego rodzinie.

Karta z elektronicznym podpisem

Krajowy Związek Rolników Kółek i Organizacji Rolniczych wprowadzi dla swoich członków karty magnetyczne i chipowe, które, poza funkcją karty członkowskiej, będą także spełniały zadania karty rabatowej i płatniczej. Do każdej karty dołączona będzie polisa na życie i NNW. Karta, poza danymi osobowymi właściciela, będzie również zawierała informacje niezbędne przy zawieraniu transakcji handlowych, m.in. dane o powierzchni gruntów czy posiadanych maszynach rolniczych. Karta będzie też "współpracowała" ze specjalnym systemem informatycznym (e-Rolnet), dzięki czemu będzie możliwa szybka wymiana informacji między kontrahentami. Dodatkowo, podpis elektroniczny zapisany na karcie chipowej ułatwi wiele transakcji. W przyszłości, na bazie e-Rolnet powstanie też internetowa giełda towarowa.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: rolników | towarzystwo | ubezpieczenia | karta | karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »