UOKiK ukarał firmę telemarketingową Arstele
Szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę telemarketingową Arstele karę blisko 37 tys. zł - podał we wtorek UOKiK.
Jak poinformował urząd w komunikacie, firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach "Akademii Zdrowia". Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji marketingowych.
"Prezes urzędu uznał, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 37 tys. zł (36 825 zł), a także nakazał zaniechania kwestionowanej praktyki" - wskazał UOKiK.
Jak przypominał urząd, każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. "Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy" - wyjaśniono.
To kolejna decyzja urzędu dotycząca naruszenia art. 172 Prawa telekomunikacyjnego - podkreślono. "Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody, a w połowie maja informowaliśmy o karze dla spółki Smak i Zdrowie" - dodano.