Uwaga! Energa i PGE ostrzegają przed fałszywymi wiadomościami

Energa i PGE ostrzegają przed fałszywymi wiadomościami o nierozliczonych płatnościach. Wiadomości zawierają niebezpieczny link do płatności online - poinformowały spółki w piątek .

Według spółki, oszuści podszywający się pod Energę wysyłają e-maile informujące o nierozliczonych płatnościach z adresu test@lesarcs-filmfest.com.

W fałszywych emailach można przeczytać, że "twoja ostatnia faktura była niedopłacona, pozostała kwota 4,20 zł.

Należy pamiętać, że nieopłacenie w ciągu 48 godzin spowoduje przerwę w dostawie prądu. Można to zapłacić online: ZAPŁAĆ ONLINE Lub możesz udać się do naszego głównego biura Lokalizacja biura: Marsa 95, 04-470".

Reklama

Energa ostrzega, że kliknięcie w link może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia (w tym zaszyfrowania danych), na którym zostanie otwarty, lub kradzieży wrażliwych danych użytkownika, np. danych logowania do konta bankowego.

"Prosimy nie otwierać łączy do stron internetowych, które wywołują jakiekolwiek wątpliwości. Rekomendujemy również weryfikację nagłówków wiadomości oraz ich nadawców" - podkreśla spółka.

........................

Firma PGE Obrót z Rzeszowa zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych ostrzega klientów przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty. Apeluje o nieotwieranie podejrzanych maili.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik prasowy spółki Mariusz Majewski, pracownicy firmy w ostatnim czasie otrzymują wiele zgłoszeń o podejrzanych wiadomościach e-mail, które docierają do klientów PGE.

"Korespondencja wysyłana m.in. z adresów: inf@alphaglyx.com, pgetest@sldscan.com, test@acp.org, test@urespect.org zawiera informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online" - dodał.

Majewski zaapelował do klientów, którzy otrzymali takie maile, o ich zignorowanie. "Prosimy nie otwierać linków prowadzących do płatności. Apelujemy również o przekazanie ostrzeżeń rodzinie i znajomym" - podkreślił rzecznik.

W przypadku wątpliwości klienci PGE Obrót mogą zadzwonić na numer infolinii PGE: (+48) 422 222 222.

Jak zaznaczył Majewski, wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony blokowane. "Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania" - podał.

PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Energa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »