Reklama

W czasie Black Friday wydamy średnio 663 zł

W czasie Black Friday w Polsce przeciętnie nabywa się po cztery produkty na osobę. Polacy planują wydać w sklepach on-line i stacjonarnych średnio 663 zł.

Dane Google Trends za okres 19-25 listopada 2018 r. pokazują, że jedna trzecia (33 proc.) wszystkich zapytań związanych z wyprzedażami Black Friday w Polsce przypadła na piątek. Chociaż zainteresowanie klientów wyprzedażami zaczyna rosnąć już w środę, spadając w sobotę do poziomu z wtorku. Tendencja ta jest charakterystyczna nie tylko dla Polski.

Świadomość o istnieniu Black Friday ma 95 proc. ankietowanych. Dane platformy Black-Friday.Global za 2018 rok w Polsce pokazują wzrost sprzedaży w czasie Black Friday o 979 proc. względem dnia zwykłego. W Wielkiej Brytanii wzrost wyniósł 1708 proc., w Niemczech - ponad 2418 proc., a w Austrii - ponad 3000 proc. Szacuje się, że udział listopada w obrotach rocznych sklepów i dostawców usług stanowi około 20 proc.

Reklama

W polskim internecie intensywność zakupów rozkładała się mniej więcej równomiernie od godziny 9:00 do 22:00, a szczyty przypadały na 10:00 i 20:00 według danych platformy Black-Friday.Global za 2018 rok.

Dane statystyczne sprzed paru lat pokazują, że przeciętna zniżka w Polsce w dniu wyprzedaży Black Friday delikatnie wzrosła (z 46 proc. w 2017 roku do 49 proc. w 2018 roku). Co ciekawe, te liczby są zbliżone do oczekiwań polskich konsumentów wobec wielkości zniżek w czasie Black Friday (50 proc.).

Polacy planują brać udział w wyprzedażach zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Przy czym ci, którzy nie ograniczą się do jednego kanału, gotowi są wydać średnio 663 zł. Jest to równowartość około 156 euro.

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: Black Friday | wyprzedaże

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »