Wakacje:Te biura podróży można polecić
Przed nami sezon wakacyjnych urlopów i wyjazdów. Jeśli planujesz spędzić ten czas za granicą, pewnie skorzystasz z oferty biura podróży. Jak wybrać to najlepsze? Sprawdź, które ma najciekawszą ofertę, najniższe ceny, najbardziej kompetentną obsługę i co ważne, w którym oferta zgadza się z rzeczywistością.
W ostatnich tygodniach firma badawcza Vision SecretClient wspólnie z Programem Jakość Obsługi
, przeprowadziła ogólnopolskie badanie, w którym po raz pierwszy wykorzystano innowacyjną technikę, polegającą na połączeniu dwóch punktów widzenia: tajemniczych klientów i prawdziwych konsumentów. Doświadczeni audytorzy sprawdzili standardy biur podróży, a tysiąc klientów wskazało najlepsze pod względem oferty, ceny, obsługi oraz zgodności oferty z rzeczywistością.
Zdecydowanym liderem w rankingu jest Itaka, która we wszystkich kategoriach zajęła pierwsze miejsce. Biuro podróży Neckermann zajmuje drugie miejsce i przegrywa przede wszystkim ceną, która według klientów mogłaby być nieco niższa. Podium zamyka oferta Triady, której wycieczki organizowane są obecnie przez touroperatora Sky Club. Jeśli szukamy najniższych cen powinniśmy udać się także do Alfa Star, a obsługę na wysokim poziomie znajdziemy też w TUI.
Tylko czterech na dziesięciu klientów w kwestii wyboru odpowiedniej wycieczki zdaje się na biuro podróży i postrzega je jako doradcę w wyborze najlepszej oferty. Większość, bo 60% klientów traktuje biuro podróży tylko jako organizatora, czyli najpierw samodzielnie szuka w Internecie najkorzystniejszej oferty, a dopiero potem udaje się do biura podróży, które może ją zrealizować. Zatem zamiast polegać na wiedzy i doświadczeniu pracowników biur podróży, wolimy zdać się na siebie samych. Pewnie dlatego aż 67% klientów nie ma swojego ulubionego biura podróży, a planując kolejny wyjazd za każdym razem przegląda oferty różnych touroperatorów.
Zdecydowana większość - aż 8 na 10 badanych, wybierając biuro podróży woli zapłacić więcej, ale za to skorzystać z tego biura, które ma lepsze opinie klientów. Ważne jest też to jak zostaniemy obsłużeni, bo 65% konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za lepszą obsługę. Potwierdzają to wyniki badań Mystery Shopper realizowane w tej branży przez Vision SecretClient. Jeśli biuro podróży spełnia odpowiednie standardy obsługi, to odsetek klientów, którzy ponownie skorzystają z oferty zwiększa się nawet kilkukrotnie. Jesteśmy skłonni zwiększyć koszty wakacyjnego wyjazdu, ale za to mieć pewność, że jakość obsługi w biurze podróży nas nie rozczaruje.
Program Jakość Obsługi
Już wkrótce kolejne części raportu "Polacy na wakacjach"
- Jak biura podróży wprowadzają klientów w błąd
- Gdzie i za ile planujemy spędzić wakacyjny urlop
- Hotele w Polsce i za granicą - czym odstraszają turystów?