Ważny komunikat PKO BP. Klienci dostają e-mail, "możesz stracić pieniądze"

Ważny komunikat PKO BP. Największy bank w kraju wydał specjalne ostrzeżenie, które powinno trafić do wszystkich klientów. Polacy otrzymują wiadomości, gdzie dołączony jest podgląd zrealizowanego przelewu, jednak to tylko nowy sposób działania oszustów i jedno kliknięcie może poważnie zagrozić pieniądzom zgromadzonym na koncie. "Bank nie jest autorem tych wiadomości" - alarmuje PKO BP.

PKO BP wydał ważny komunikatBank ostrzega przed kolejnymi działaniami oszustów, którzy podszywają się pod bank. Tym razem złodzieje wybrali wyjątkowo sprytny sposób na wprowadzenie klientów w błąd. 

Ważny komunikat PKO BP

PKO BP opublikował na swojej stronie internetowej komunikat, który powinien dotrzeć do wszystkich klientów. Na skrzynkach pocztowych osób korzystających z usług banku pojawiają się wiadomości e-mail imitujące kontakt z banku. Do wiadomości dołączony jest fałszywy dokument i to właśnie on jest źródłem problemów osób, które nie przyjrzą się dokładnie treści. 

Reklama

"Ostrzegamy przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod Bank o temacie: Potwierdzenie przelewu" - czytamy w komunikacie PKO BP. 

Bank wyjaśnia, że w polu nadawcy widnieje adres "PKO Bank Polski", a w treści znaleźć można "rzekomy podgląd potwierdzenia zrealizowanego przelewu". Niemniej dokument wcale nie jest tym, na co wygląda. Klienci PKO BP klikając w potwierdzenie dołączone w wiadomości od oszustów, tak naprawdę klikają w link prowadzący do pobrania złośliwego oprogramowania

PKO BP ostrzega klientów przed wiadomościami

PKO BP w ostrzeżeniu apeluje do klientów, aby w przypadku dostania wiadomości od banku, gdzie pojawia się potwierdzenie wykonania przelewu - szczególnie w przypadku, gdy żadnego się nie zlecało - nie tylko nie klikać w linki, ale również nie otwierać załączników. "Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem" - alarmuje PKO BP w komunikacie. 

PKO BP podkreśla, że zwiększenie ochrony finansów klientów to nie tylko zadanie banku, ale również osób korzystających z usług instytucji. Kluczowe jest korzystanie z zasady ograniczanego zaufania w przypadku, gdy otrzymujemy wiadomości od banku, gdzie pojawiają się niespodziewane informacje o działaniach finansowych, które wywołują silne emocje. To właśnie na tym schemacie bazują oszuści liczący, iż w obawie przed stratą pieniędzy ostatecznie dojdzie do przekazania danych do logowania do bankowości elektronicznej. 

W przypadku najnowszego działania oszustów wysyłających wiadomości e-mail z dokumentem będącym linkiem do złośliwego oprogramowania PKO BP podkreśla jednoznacznie: "Bank nie jest autorem tych wiadomości".

PKO BP wyjaśnia: Klient może chronić się samodzielnie

Kolejne schematy działania oszustów dążących do kradzieży pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym, czy samych danych to już niemal codzienność. PKO BP przy okazji komunikatu dotyczącego niebezpieczeństwa przypomniało, że klient może samodzielnie przeciwdziałać generowaniu niebezpieczeństwa cyfrowego

PKO BP w specjalnej podstronie przypomina 10 zasad cyberbezpieczeństwa, które pozwolą chronić pieniądze. Bank przypomina, że Polacy powinni: 

  • dokładnie sprawdzać treść SMS-a i powiadomień IKO, 
  • nikomu nie udostępniać swoich poufnych danych, 
  • nie zakładać, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa, 
  • zachować ostrożność, jeśli wiadomość wzbudza podejrzenia, 
  • sprawdzać adresy i certyfikaty bezpieczeństwa stron, na których się logujesz, 
  • aktualizować urządzenia i oprogramowanie na komputerze oraz urządzeniach mobilnych, 
  • tworzyć długie i skomplikowane hasła, 
  • nie używać tego samego hasła do różnych kont, 
  • nie logować się do serwisu iPKO i aplikacji IKO oraz nie robić transakcji online przez niezabezpieczone Wi-Fi, 
  • nie podłączać nieznanych, zewnętrznych nośników danych do swoich urządzeń. 

"Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające, gdy zabraknie uważności, ostrożności, zdrowego rozsądku oraz kierowania się zasadą ograniczonego zaufania" - dodaje PKO BP.

Agata Jaroszewska

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | ostrzeżenie | komunikat | bank | pieniądze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »