Ważny komunikat PKO BP. Pół roku bez hasła do czeku BLIK
Ważny komunikat banku PKO BP. Klienci korzystający z usługi BLIK już niedługo napotkają problemy w korzystaniu z tej opcji. Czasowe ograniczenie usług nie potrwa jak zazwyczaj kilka godzin w ramach przerwy technicznej banku. W specjalnej informacji PKO BP pojawia się wskazanie o ograniczeniach dotyczących czeków BLIK trwających niemal sześć miesięcy.
PKO BP wydał ważny komunikat, który powinien trafić niemal do każdego klienta. Popularność BLIK-a rośnie każdego roku, co potwierdzają dane. Klienci największego polskiego banku już niedługo napotkają spore problemy w korzystaniu z jednej z usług.
PKO BP wydał istotny komunikat, który nie jest obojętny dla sporej liczby klientów. Bank poinformował, że już za kilka dni czasowo wyłączona zostanie możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK.
Przerwa potrwać ma od 17 stycznia do 6 maja 2025 r. PKO BP w komunikacie podkreśla jednak, że klienci, którzy stworzą hasło przed piątkiem 17 stycznia, będą mogli nadal wykorzystywać je do płatności czekami BLIK.
Chociaż czeki BLIK w PKO BP zostaną ograniczone, a klienci przez niemal pół roku nie będą mogli tworzyć do nich haseł, to bank zapewnia, że lista utrudnień nie jest dłuższa i nie należy obawiać się utraty możliwości korzystania z tej formy płatności.
Czym są czeki BLIK? W odróżnieniu kodu BLIK czek ma 9, a nie 6 cyfr. PKO BP wyjaśnia, że klienci mogą mieć tylko jeden aktywny czek BLIK jednocześnie. Klienci banku mogą z niego korzystać analogicznie, jak z kodu BLIK, jednak jest kilka zasad.
PKO BP wyjaśnia, że jeden czek BLIK można użyć tylko i wyłącznie raz i to klient samodzielnie ustawia wartość posiadanego czeku. Można wydać jednak mniej pieniędzy niż zapisana wartość. Po dokonaniu transakcji różnica między zapłaconą kwotą a dostępną wartością czeku BLIK wróci na konto jego posiadacza. PKO BP zapewnia, że niewykorzystana kwota nie przepadnie.
Czasowe zawieszenie możliwości ustalania hasła do czeku BLIK będzie dla części klientów PKO BP sporym utrudnieniem z racji, iż hasło jest niezbędne do tego, aby zapłacić czekiem. Do 17 stycznia 2025 r. można nadać je poprzez serwis internetowy iPKO. Wystarczy wejść w ustawienia, a następnie w zakładkę Aplikacja IKO i wybrać opcję “ustaw hasło".
Dane dotyczące BLIK-a dowodzą, że Polacy chętnie korzystają z tej stosunkowo młodej formy płatności. W listopadzie 2024 r. Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK pochwaliła się wynikiem za trzeci kwartał 2024 r. Wynikało z niego, że na każdą sekundę przypada 81 transakcji przy wykorzystaniu BLIK-a.
Polacy używają BLIK-a na potęgę. Niemal już co czwarta transakcja poprze terminal płatniczy to transakcja realizowana przy wykorzystaniu BLIK-a. Oznacza to, że rok do roku wartość ta wzrosła o 61 proc. Wynik za trzeci kwartał 2024 r. pokazał, że średnia kwota przelewana BLIK-iem na telefon przez Polaków wynosi 164 zł.
“W nadchodzących kwartałach chcemy wdrażać nowe funkcje, które przyniosą użytkownikom jeszcze więcej korzyści" - mówiła pod koniec 2024 r. Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK cytowana przez portal android.com.pl.
Agata Jaroszewska