"Wojna cenowa" na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

W związku z obniżeniem składek polis komunikacyjnych przez czołowych polskich ubezpieczycieli, od kilku tygodni trwa dyskusja na temat tzw. wojny cenowej na rynku ubezpieczeń. W wielu publikacjach prasowych z ostatnich dni podano, że zdaniem specjalistów to Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA przyczyniło się do obniżenia składek ubezpieczeń komunikacyjnych.

W związku z obniżeniem składek polis komunikacyjnych przez czołowych polskich ubezpieczycieli, od kilku tygodni trwa dyskusja na temat tzw. wojny cenowej na rynku ubezpieczeń. W wielu publikacjach prasowych z ostatnich dni podano, że zdaniem specjalistów to Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA przyczyniło się do obniżenia składek ubezpieczeń komunikacyjnych.

"Od stycznia 2003 roku Polacy korzystają z tańszych ubezpieczeń komunikacyjnych direct, oferowanych przez Link4. Wychodząc z przekonania, że polskim kierowcom należą się niższe składki ubezpieczeniowe, cieszymy się, że obecna obniżka cen polis w tradycyjnych towarzystwach jest przypisywana Link4. Należy jednak pamiętać, że ze względu na stosunkowo krótką obecność na rynku Link4 nie może i nie zamierza dyktować polityki cenowej" - powiedział Mariusz J. Sarnowski, Prezes Zarządu Link4 TU SA.

Obniżki cen polis komunikacyjnych są oczywiście korzystne dla klientów, jednak pod warunkiem, że są one wynikiem świadomej polityki taryfowej ubezpieczycieli. Niekontrolowane obniżanie cen polis w dłuższym okresie może prowadzić do pogorszenia się kondycji finansowej towarzystw ubezpieczeniowych, co byłoby bardzo groźne dla ich klientów.

Reklama

Link4 działa według modelu direct, czyli bezpośredniego kontaktu z klientem drogą telefoniczną. Niższe koszty działalności wynikają z braku rozbudowanej sieci sprzedaży i regionalnych oddziałów, co zdecydowanie obniża ceny polis ubezpieczeniowych w Link4. Ponadto model biznesowy, na którym Link4 opiera swoją działalność umożliwia dokładne określenie ryzyka ubezpieczeniowego związanego z poszczególnymi klientami oraz ciągłe i systematyczne monitorowanie przebiegów ubezpieczeń. Dlatego oferty cenowe w Link4 są precyzyjnie dopasowane do indywidualnych cech i umiejętności klienta oraz charakterystyki używanego samochodu. Ten nowoczesny model biznesowy ubezpieczeń direct zapewnia utrzymanie niższych cen polis w długim okresie z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa finansów ubezpieczyciela.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ubezpieczony | wojna cenowa | wojny | wojna | link4 | cenowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »