Reklama

Wrzesień przyniósł wzrost liczby klientów OFE o +0,1 procent

Wrzesień przyniósł wzrost liczby osób zapisanych do otwartych funduszy emerytalnych o 18,9 tys., do poziomu 14,85 mln. Oznacza to zmianę procentową na poziomie +0,1 proc. Od początku 2010 r. liczba osób związanych z OFE zwiększyła się o 468 tys. osób, co odpowiada dynamice na poziomie +3,4 proc.

Reklama

Dla porównania, w analogicznym okresie poprzedniego roku do II filaru systemu emerytalnego przystąpiła bardzo podobna liczba nowych uczestników (+458 tys.).

W minionym miesiącu na liczbę klientów funduszy emerytalnych nie miały wpływu ani sesje transferowe, ani losowanie członków. Wpływ na zmianę uczestników w II filarze miała zatem aktywność PTE na rynku pierwotnym. Pod względem dynamiki liczby klientów najlepsze okazały się PKO BP Bankowy OFE oraz Allianz Polska OFE. Oba fundusze powiększyły bazę swoich klientów o 0,7 proc. Trzecie miejsce zajęła natomiast AXA OFE, do której tym razem przystąpiło 2,4 tys. nowych członków (0,3 proc.). Relatywnie dobrze poradził sobie także PZU OFE "Złota Jesień", który wprawdzie pozyskał ze wszystkich funduszy najwięcej uczestników (4,5 tys.), ale w odniesieniu do 2,2 mln członków, zmiana w ujęciu procentowym wyniosła jedynie +0,2 proc. Dało mu to czwarte miejsce w zestawieniu pod względem dynamiki.

Niezbyt dobrze poradzili sobie natomiast dwaj najwięksi rynkowi gracze, tj. ING OFE oraz Aviva OFE. W ujęciu procentowym pierwszy fundusz powiększył swoją bazę klientów o 0,1 proc., a drugi stał w miejscu.

W minionym miesiącu tylko jeden fundusz emerytalny odnotował spadek liczby swoich uczestników. Był to najmniejszy podmiot na rynku emerytalnym, czyli OFE Polsat, który stracił 80 klientów. Tym samym jest to 7. miesiąc od początku br., w którym fundusz notuje spadek liczby uczestników.

Sprawdź notowania funduszy emerytalnych w serwisie Biznes INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: wrzesień | OFE | liczb | procent

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »