Wydatki na gry mobilne wzrosły w I kw. o 25 proc. rok do roku do 22,2 mld dolarów
Płatności w grach mobilnych wzrosły globalnie w pierwszym kwartale 2021 roku o 25 proc. rok do roku, do 22,2 mld dolarów - wynika z danych Sensor Tower. Serwis szacuje liczbę pobrań gier w okresie styczeń-marzec na 14,1 mld. To wzrost o 5 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.
Płatności od graczy w sklepie na urządzeniach Apple (App Store) wzrosły o 21 proc. do 13 mld dolarów, a na urządzeniach z systemem operacyjnym Android (Google Store) o 31 proc. do 9,2 mld dolarów.
Sensor Tower podał, że tempo wzrostu przychodów gier mobilnych było wyższe niż rok wcześniej - w pierwszym kwartale 2020 roku dynamika wynosiła 16 proc.
Liczba pobrań gier w App Store spadła w pierwszym kwartale o 23 proc. do 2,3 mld. W Google Store pobrano gry 11,8 mld razy, o 13 proc. więcej niż przed rokiem.
Dwoma najlepiej zarabiającymi tytułami pozostały w pierwszym kwartale "PUBG Mobile" i "Honor of Kings". Trzecie miejsce zajął "Genshin Impact", czwarte "Pokemon GO", a piąte "Roblox".
Sensor Tower szacuje, że łączne przychody aplikacji mobilnych (łącznie z grami) w pierwszym kwartale wzrosły o 31 proc. do 31,8 mld dolarów. Aplikacje mobilne pobrano w minionym kwartale 36,7 mld razy, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.