Zarząd PZU Życie SA wdraża procedury zabezpieczające przed niegospodarnością

W minionym tygodniu Zarząd PZU Życie SA zapoznał się z końcową wersją raportu Deloitte & Touche, analizującego działalność Spółki w okresie od 1 stycznia 1998 r. do 28 kwietnia 2001 r.

W minionym tygodniu Zarząd PZU Życie SA zapoznał się z końcową wersją raportu Deloitte & Touche, analizującego działalność Spółki w okresie od 1 stycznia 1998 r. do 28 kwietnia 2001 r.

Wątpliwości władz PZU Życie SA co do prawidłowości niektórych decyzji inwestycyjnych oraz procedur stosowanych w tym okresie w Spółce, spowodowały powierzenie zewnętrznej, doświadczonej firmie doradczej przeprowadzenia analizy tych zagadnień.

Opierając się na analizie przeprowadzonej we współpracy z PZU Życie SA, Deloitte & Touche stwierdził, że możliwe nieprawidłowości i nadużycia miały miejsce w obszarach nie stanowiących podstawowej działalności Spółki.

Zastrzeżenia wzbudziły niektóre inwestycje na rynku niepublicznym oraz wydatki poniesione na marketing, public relations, usługi poligraficzne i informatykę. Wartość "inwestycji, których pewne aspekty mogą wskazywać na występowanie nadużyć i nieprawidłowości" autorzy raportu określili na łączną kwotę 218 mln zł.

Reklama

Duża część ocenianych inwestycji niepublicznych nadal pozostaje w portfelu PZU Życie SA, tak więc na tym etapie ich realizacji nie można stwierdzić, na jakich warunkach zostaną one zakończone. Jednak dążąc do jak najlepszego zabezpieczenia interesów klientów i akcjonariuszy Zarząd PZU Życie SA utworzył rezerwy, które zabezpieczają Spółkę przed rzeczywistymi i potencjalnymi stratami.

"Chcę jednak podkreślić, że nie wpłynęły one na wartość polis naszych klientów. Nie ponieśli oni żadnych strat. Koszty niewłaściwego nadzoru właścicielskiego obciążyły akcjonariuszy. Z całą mocą oświadczam: Spółka ma solidne podstawy do bezpiecznego funkcjonowania, a Zarząd PZU Życie SA opracował i wdraża mechanizmy, które zapobiegną nieprawidłowościom i wyeliminują niegospodarność." - powiedział Ireneusz Nawrocki, prezes Zarządu PZU Życie SA.

Najważniejsze działania zmierzające do poprawy funkcjonowania Spółki to: nowe zasady lokowania środków zakładające rezygnację z inwestycji w akcje i udziały spółek niepublicznych, stosowanie właściwych kryteriów inwestycyjnych zapewniających bezpieczeństwo, efektywność i płynność lokowania środków oraz stworzenie przejrzystych zasad zarządzania ryzykiem operacyjnym, rynkowym i inwestycyjnym. Wskazane w raporcie niekorzystne kontrakty na usługi są renegocjowane lub podlegają wypowiedzeniu. Wdrażane są nowe zasady współpracy z usługodawcami. Właściwe funkcjonowanie Spółki ma także zapewnić wprowadzenie nowoczesnego i niezależnego audytu wewnętrznego oraz publikowanie raportów finansowych wzorowanych na spółkach publicznych.

Równocześnie, w PZU Życie SA trwają zaawansowane prace nad przyjęciem Kodeksu Etyki Korporacyjnej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PZU SA | Deloitte | zarządy | 1998 r. | procedury | zyciem | żyły | PZU Życie SA | życia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »