ZBP: 73 proc. Polaków ma dobre zdanie o bankach

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, od 2008 roku rośnie zaufanie Polaków do banków - wynika z opublikowanego we wtorek badania TNS Polska i Związku Banków Polskich. 73 proc. respondentów ma dobre zdanie o tym sektorze.

- W okresie kryzysu żaden polski bank nie upadł ani nawet nie korzystał z pomocy państwa. Wyniki finansowe sektora bankowego w ostatnich dwóch latach były rekordowo dobre. Znajduje to również odzwierciedlenie w opiniach klientów, którzy ufają bankom coraz bardziej i mają coraz wyższy poziom satysfakcji z oferowanych im usług - podkreślił na wtorkowej konferencji prasowej prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.

Według badania, polski sektor bankowy cieszy się lepszą opinią niż inne firmy finansowe, w tym ubezpieczeniowe, SKOK-i czy parabanki. Zdaniem 43 proc. badanych, o bankach mówią pozytywnie ich znajomi oraz rodzina. Według 61 proc. respondentów, dobre opinie o bankach są w mediach.

Reklama

Z badania wynika, że 73 proc. ankietowanych ma dobre i bardzo dobre zdanie o bankach, a także całym sektorze. Autorzy sondażu podkreślili, że klienci ufają bardziej swojemu bankowi, z którego usług korzystają, niż Narodowemu Bankowi Polskiemu.

53 proc. respondentów oceniło natomiast, że banki mają dobre perspektywy rozwoju. Tyle samo osób wskazało, że pieniądze, które mają w bankach, są bezpieczne.

Zagłosuj w internetowym referendum w sprawie OFE

Według 48 proc. Polaków banki dają poczucie bezpieczeństwa. Dla 37 proc. ankietowanych system bankowy w Polsce jest odporny na kryzysy gospodarcze. Zdaniem 20 proc. Polaków wzrósł nadzór nad sektorem bankowym.

Badanie przeprowadzono na przełomie lutego i marca br. Wzięło w nim udział 1000 osób.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Związek Banków Polskich | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »