ZBP wprowadzi specjalny numer do zastrzegania kart

Związek Banków Polskich już za cztery miesiące wprowadzi nowy numer telefonu do zastrzegania zaginionych kart. Łącząc się z nim klient, po wymówieniu nazwy swojego banku, będzie do niego przekierowywany. Ma to uprościć i skrócić całą procedurę.

Jak powiedział wiceprezes ZBP Mieczysław Groszek, cztery miesiące - to realny termin na wprowadzenie systemu. - Jego testy mamy już za sobą, teraz pozostaje tylko kwestia uruchomienia. Wystosowaliśmy ofertę do banków i daliśmy im dwa miesiące na zadeklarowanie się - powiedział.

Dodał, że zainteresowanie banków nowym systemem jest bardzo duże. - Na razie chęć przystąpienia do niego wyraziło kilkanaście banków, a jeśli chodzi o liczbę banków, które już podpisały z nami umowy, tej informacji na razie nie udzielamy - powiedział.

Jak tłumaczył, ZBP zależy, aby na początek system objął ok. 70 proc. rynku kartowego w Polsce, co oznacza, że musiałoby w nim uczestniczyć sześć największych banków w Polsce. - Taki odsetek skłoni pozostałe banki do przystąpienia do systemu, a trzeba dodać, że będzie on bardzo dobrym uzupełnieniem ich oferty - podkreślił.

Reklama

Teraz numer na bankową infolinię, gdzie można zastrzec kartę to od pięciu do dziewięciu cyfr. - W sytuacji, gdy utracimy kartę, wiele osób ma problem ze znalezieniem odpowiedniego numeru. Nowy, ujednolicony numer telefonu będzie się składał z pięciu cyfr, prawdopodobnie powtarzających się, tak aby był łatwy do zapamiętania - podkreślił wiceprezes ZBP.

Po wprowadzeniu nowego systemu klienci, którzy chcą zastrzec swoją kartę, będą mieli do dyspozycji trzy kanały: telefoniczny, za pośrednictwem sms oraz przez internet.

- W przypadku internetu mamy już zajętą domenę, która ma bardzo łatwą nazwę do zapamiętania. Dostęp do tej formy zastrzegania kart będzie intuicyjny - podkreślił Groszek.

Dodał, że w przypadku, gdy klient wybierze opcję telefoniczną, niezależnie z jakiego banku pochodzi zaginiona karta, numer telefonu będzie jeden. - System będzie rozpoznawać głos i po wymówieniu nazwy danego banku będziemy przekierowywani do niego. To usprawni i skróci czas potrzebny do zastrzegania kart - stwierdził.

Wiceprezes ZBP wskazał, że dużą rolę po wprowadzeniu systemu odegra jego promocja, którą mają się zająć banki - wystawcy kart oraz bank centralny. - NBP jest naszym partnerem w tym przedsięwzięciu i będzie sponsorować akcję edukacyjną - powiedział Groszek.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: numer | Związek Banków Polskich | karta | numer telefonu | karty | wprowadzenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »