1/3 pracowników ufa szefom
Według raportu "Czy ufamy pracodawcom?" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR, ponad 60% aktywnych zawodowo Polaków przyznaje, że nie zawsze ufa wiadomościom na temat zmian przekazywanym im przez kierownictwo lub zarząd firm, w których pracują.
Z badań opinii społecznej PBS DGA wynika,że szefowie rzadko potrafią rozmawiać z pracownikami - tylko około 1/3 z kilkunastu milionów aktywnych zawodowo Polaków w pełni ufa informacjom przekazywanym im przez pracodawców.
Pracownicy znacznie wyżej oceniają uczciwość swoich firm wobec klientów. 61,2% aktywnych zawodowo Polaków jest przekonanych, że firmy, w których pracują, są uczciwe wobec odbiorców swoich produktów.
- Przedsiębiorcy poświęcają znacznie więcej uwagi budowaniu zaufania i zrozumienia wśród klientów niż wśród swoich własnych pracowników - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR. - Zarząd firmy musi traktować pracowników jako istotnego partnera, nauczyć się tłumaczyć trudne zagadnienia i zachęcać do szczerego dialogu - dodaje.
Badania potwierdzają, że istnieje zależność między pozycją zajmowaną w firmie a stopniem zaufania do wypowiedzi zarządu, managerów. Informacje o problemach firmy są w pełni wiarygodne aż dla 65,3% osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jednocześnie poziom zaufania do tych informacji w grupie osób deklarujących swoją pozycję jako pracownicy umysłowi wynosi tylko 33,2%.
- Uzyskiwanie prawdziwych i zrozumiałych informacji nie powinno być przywilejem wąskiego grona pracowników - radzi Tomasz Turzyński. - Na przykład: jeśli nie wszyscy w firmie korzystają z Intranetu, sieć nie może być wiodącym narzędziem komunikacji. Także sposób formułowania przekazów powinien być dostosowany do zainteresowań pracowników wszystkich szczebli - dodaje.
Raport On Board PR "Czy ufamy pracodawcom?" opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku od 15 lat.