Reklama

100 000 zł dla przedsiębiorczych studentów

Znamy już laureatów House of Walkers Project, wspólnej inicjatywy marki whisky Johnnie Walker oraz funduszu AIP Seed Capital. W ogólnopolskim projekcie skierowanym do osób z pomysłem na biznes wzięły udział 143 zespoły. Zwyciężyły dwa pomysły - Qpony.pl oraz DailySMS. Zwycięskie projekty otrzymają na inwestycje 100 000 zł, a ich autorzy biznesowe wsparcie ekosystemu Polski Przedsiębiorczej.

40 proc. Polaków deklaruje, że wolałoby prowadzić własny biznes. Z analizy przeprowadzonej przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów House of Walkers Project wynika jednak, że nasz przedsiębiorczy zapał studzą przede wszystkim skomplikowane formalności oraz brak środków finansowych na wystartowanie biznesu. Johnnie Walker oraz fundusz AIP Seed Capital, inwestujący w firmy na pierwszym etapie rozwoju, wspólnie zainicjowali House of Walkers Project, którego celem jest inspirowanie oraz wspieranie przedsiębiorczości Polaków.

Reklama

Aby wziąć udział w konkursie, należało przygotować krótki klip (do 5 minut) prezentujący pomysł na biznes i zamieścić go na stronie internetowej projektu. Organizatorzy otrzymali 143 zgłoszenia z całej Polski. Najwięcej pomysłów nadpłynęło z Warszawy - 35 proc. oraz z Poznania - 13 proc.

Oceny klipów dokonała komisja AIP Seed Capital, która wybrała 20 najciekawszych projektów. Ich autorzy zostali zaproszeni na casting, podczas którego mieli szansę bezpośrednio zaprezentować się przed jury konkursu i odpowiedzieć na jego pytania.

Komisja konkursu stanęła przed wyzwaniem wybrania pomysłu o największym potencjale globalnego rozwoju.

Dwa zwycięskie projekty House of Walkers Project:

Qpony.pl to złożony produkt pozwalający przedsiębiorcom na samodzielne i nowoczesne prowadzenie swoich kampanii promocyjnych w czasie rzeczywistym. Odbiorca może skorzystać ze zniżki zaoferowanej przez reklamodawcę za pomocą katalogu reklamowego, strony internetowej, kodu promocyjnego, SMS kodu lub aplikacji mobilnej Qpony.pl, na której za pomocą geolokalizacji oraz możliwości personalizacji znajdzie zniżki, które w danej chwili go interesują. W październiku 2012 roku planowane jest udostępnienie produktu w sześciu największych miastach w Polsce. Autorami pomysłu są Tomasz Jabłoński i Krzysztof Łuczak - studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

DailySMS to projekt skierowany do mikro- i małych przedsiębiorstw, który umożliwia skoordynowane, masowe wysyłanie wiadomości tekstowych. DailySMS pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody i innych małych firm, dzięki zastosowaniu marketingu mobilnego i lokalnego. Firma, która używa programu może np. automatycznie wysyłać przypomnienia SMS do swoich klientów o promocji lub spotkaniu. Efektem jest usprawniona komunikacja z klientami m.in. dzięki możliwości ciągłej analizy ich potrzeb. Autorami projektu są: Filip Samczuk - student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, Rafał Tuziak - student finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej i filozofii na Uniwersytecie Warszawskim, Piotr Winter - student bezpieczeństwa narodowego w Akademii Obrony Narodowej oraz socjologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Norbert Przybyła - student dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

Dowiedz się więcej na temat: firma | Seed | 000 | przedsiębiorca | pomysł na biznes | konkurs | nagroda | 100 | studenci

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »