70 procent polskich firm ma stronę internetową
Tylko 70 procent polskich firm ma stronę internetową. Jeszcze gorzej jest ze stronami mobilnymi, dostępnymi na tablety i smartfony - informuje "Rzeczpospolita".
Aż 93 proc. małych i średnich przedsiębiorstw właśnie takiej mobilnej wersji strony nie posiada - wynika z badania firmy IT ActiveMobi, która przepytała 3 tys. przedsiębiorstw.
Nie lepiej jest też z serwisami społecznościowymi - w działalności gospodarczej wykorzystuje je tylko 16 proc. podmiotów, co daje trzeci od końca wynik w UE.
Co ciekawe, również największe przedsiębiorstwa ignorują taką możliwość dotarcia do klienta - mniej niż co dziesiąte jest dostępne mobilnie. Wybijają się zaś sklepy internetowe - co trzeci działa według mobilnych standardów, ale na tle Europy też wygląda to słabo - w innych państwach unijnych ten udział jest dwa razy większy.
Tymczasem technologiczna inwestycja nie jest aż tak wielka: aplikacja to wydatek od kilku tys. zł, na mobilną stronę wystarczy kilkaset złotych - zauważa "Rz".
Więcej w "Rzeczpospolitej".