CEIDG. Prawie cztery razy więcej wniosków złożonych przez przedsiębiorców niż rok temu
Od 1 do 5 stycznia 2022 roku do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpłynęło łącznie ponad 33 tys. wszystkich wniosków. Dla porównaniu w analogicznym okresie rok temu było to około 7 tys. wniosków.
Jak donosiła w środę Interia, początek roku przyniósł zwiększony ruch przedsiębiorców w systemie Biznes.gov.pl i CEIDG, co poskutkowało problemami technicznymi w jego obsłudze. W odpowiedzi na nasze zapytanie Ministerstwo Rozwoju i Technologii przekazało, że pracuje nad usprawnieniem działania systemu. - Od kilku dni ma miejsce zwiększony ruch w systemie Biznes.gov.pl i CEIDG w związku z czym mogą występować utrudnienia związane z działaniem niektórych funkcjonalności. Nie jest to jednak awaria całego systemu i jego całkowita niedostępność. Eksperci zewnętrzni i pracownicy Ministerstwa Rozwoju i Technologii pracują nad usprawnieniem działania systemu - przekazało nam w środę późnym popołudniem Biuro Komunikacji resortu rozwoju.
Interia zapytała również o liczbę wniosków, które wpłynęły w pierwszych dniach stycznia do CEIDG. Z informacji Ministerstwa Rozwoju i Technologii wynika, że w okresie od 1 do 5 stycznia 2022 roku do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpłynęło niemal cztery razy więcej wniosków niż rok temu o tej samej porze - ponad 33 tys. wobec około 7 tys. wniosków w pierwszych dniach 2021 roku.
- System biznes.gov.pl (CEIDG), który służy m.in do zakładania, zmian, zawieszeń, wznowień oraz likwidacji działalności gospodarczej, jest ogólnopolskim systemem teleinformatycznym, który nadzoruje Ministerstwo Rozwoju i Technologii - powiedziała w środę Interii Aneta Dymarska, kierowniczka Oddziału Ewidencji Działalności Gospodarczej Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa w Urzędzie Miasta Poznań.
Opowiedziała również o problemach technicznych z obsługą aplikacji CEIDG, które pojawiły się 3 i 4 stycznia br.
- 3 stycznia 2022 r. w aplikacji ceidg.gov.pl dla zalogowanych użytkowników, w tym urzędników, którzy wprowadzają wnioski CEIDG-1 do systemu CEIDG, pojawił się komunikat o następującej treści: "W związku z ogromnym ruchem w aplikacji CEIDG system może działać wolniej. Pracujemy nad odciążeniem bazy danych. Przepraszamy za niedogodności i prosimy o cierpliwość" - komentowała Dymarska.
- 4 stycznia 2022 r. zalogowani użytkownicy otrzymali kolejny komunikat: "Przyjmowanie wniosków w aplikacji CEIDG działa, jednak ich obsługa może potrwać dłużej, a zmiany we wniosku nie będą widoczne od razu. Pracujemy nad usprawnieniem systemu. Bardzo przepraszamy za niedogodności" - zacytowała.
5 stycznia w godzinach 20:00-22:00 miały odbyć się prace serwisowe, których celem było przywrócenie pełnej funkcjonalności systemu CEIDG.
Dominika Pietrzyk