Comarch najbardziej dynamiczną firmą
Według raportu renomowanej firmy badawczej IDC za 2005 rok, Comarch był najbardziej dynamicznym spośród czołowych polskich dostawców oprogramowania do zarządzania firmą. W ciągu roku rynek urósł o 22,1%, w tym samym czasie Comarch zanotował 49,4% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
Udział w rynku powiększony do 7,6% (6,3% rok wcześniej) pozwolił Comarch uzyskać przychody na poziomie prawie 13 mln dolarów.
- W komentarzu dotyczącym rynku IDC stwierdza, że bardzo rzadko zdarza się, by krajowi producenci pokonali firmy globalne wygrywając największe i najbardziej prestiżowe kontrakty. Comarch udało się to m.in. w przypadku kontraktu z ENION. Jesteśmy czołowym dostawcą Business Intelligence i CRM, sprawnie działała też największa w Polsce sieć partnerska, która zrzesza już prawie 1000 podmiotów. Dzięki niej oraz dzięki uznanym na rynku produktom mogliśmy skutecznie konkurować z największymi koncernami globalnymi obecnymi na polskim rynku. Podobnie jak IDC, uważamy, że są to przesłanki dalszego dynamicznego rozwoju. Celujemy w pozycję numer 1 w polskim IT. mówi Zbigniew Rymarczyk, Wiceprezes Comarch odpowiedzialny za sektor ERP.
- Polski rynek ERP jest jednym z niewielu w tej części Europy z relatywnie dużym udziałem lokalnych dostawców. Przykład Comarch pokazuje, że konsekwentnie realizowana strategia oparta na dotarciu do małych i średnich firm za pomocą silnego kanału partnerskiego, może przynosić dobre rezultaty. - mówi Tomasz Słoniewski, Starszy Analityk IDC Poland.
IDC wskazuje na ponad 300 nowych klientów zdobytych przez Comarch we wszystkich sektorach rynku. Przychody tylko z systemów CDN XL i CDN Egeria wzrosły w 2005 roku o 47.3% z 8.47 mln dolarów w 2004 do 12.65 mln dolarów w 2005. Rok do roku, spółka zawarła o 41 nowych kontraktów więcej, wzrosły również przychody z utrzymania oprogramowania zainstalowanego u dotychczasowych klientów.
Wg IDC dalszy rozwój i powiększanie udziału w rynku przez Comarch mają zapewnić podjęte intensywne inwestycje w działalność badawczo-rozwojową, wzmacnianie portfolio produktów oraz rozwój już istniejących, dobrze przyjmowanych na rynku systemów.