E-podpis "od ręki"
Już wkrótce ZUS udostępni 7 wersję programu PŁATNIK. Nowelizacja ta pozwoli na stosowanie bezpiecznego podpisu elektronicznego do podpisywania deklaracji ZUS. Obowiązek ten zostanie na przedsiębiorców nałożony już w lipcu przyszłego roku.
Posiadamy największą w kraju sieć przedstawicielstw, składającą się z kilkudziesięciu punktów rejestracji oraz weryfikacji tożsamości, w których można zakupić zestawy do składania bezpiecznego podpisu - mówi Marek Barszczyński kierownik działu sprzedaży Sigillum PCCE..
W Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. od lutego 2003 roku działa SIGILLUM Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej świadczące kwalifikowane usługi certyfikacyjne.
Punkty rejestracji, rozmieszczone w miastach wojewódzkich dają możliwość uzyskania podpisu elektronicznego "od ręki" podczas jednej wizyty. Klienci przesyłają wypełnione formularze- wnioski o wydanie certyfikatu drogą elektroniczną i umawiają dogodny dla siebie termin wizyty w punkcie. Obsługa trwa ok. 30 minut, po których klient wychodzi z kompletnym zestawem (karta kryptograficzna, czytnik, oprogramowanie) do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego.Certyfikat jest ważny od następnego dnia, czyli otrzymanie podpisu elektronicznego gwarantowane jest niezwykle sprawnie i szybko.
Oprócz punktów rejestracji działa sieć punktów weryfikacji tożsamości, która jest wciąż rozbudowywana. Podczas wizyty w punkcie weryfikacji tożsamości następuje sprawdzenie tożsamości klienta na podstawie przedłożonych dokumentów i podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych. Wydanie certyfikatów nie następuje od razu, a dopiero po upływie 7 - 14 dni.
Obecnie podpis elektroniczny umożliwia:
1.elektroniczne rozliczania z ZUS-em (od 7 wersji Płatnika),
2.składanie wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
3.wysyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
4.korespondencja z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych,
5.wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych,
6.wystawianie faktur elektronicznych,
7.wymiany informacji z urzędami administracji publicznej (termin obowiązkowy to maj 2008),
8.podpisywanie dokumentacji medycznej celem jej archiwizacji,
9.zabezpieczenie w bankowości elektronicznej (Nordea Bank Polska i BPH),
10.podpisywanie umów i dokumentów w codziennej działalności firm, a już wkrótce możliwe będzie składanie pism do elektronicznych skrzynek podawczych w sądach powszechnych.
Ze względu na zbliżający się termin wprowadzenia w ZUSie nowej wersji PŁATNIKA i konieczności przejścia firm na wykorzystywanie bezpiecznych podpisów elektronicznych weryfikowanych ważnym kwalifikowanym certyfikatem Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. dołożyła wszelkich starań, aby zapewnić szybką i sprawną obsługę uzyskania przez klientów podpisów elektronicznych. Na uwagę zasługuje również fakt, że oferujemy możliwość dojazdu naszych pracowników do siedziby klienta. Na zamówienie klienta, w jego siedzibie następuje podpisanie umowy o świadczenie usług certyfikacyjnych, generowane są klucze i certyfikaty, a subskrybentom przekazywane są gotowe zestawy podpisów elektronicznych można powiedzieć, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów powołaliśmy mobilny punkt rejestracji Sigillum PCCE.