Handel: Dlaczego ryzyko jest w całości przerzucane na najemców?

– Chcielibyśmy usiąść do stołu z wynajmującymi na zasadach partnerskich i w tym trudnym okresie dogadywać trochę inne warunki umów niż to było do tej pory - powiedział Marcin Ochnik, prezes firmy Ochnik, prezes Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług.

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) oraz Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowały kongres, który miał na celu omówienie najważniejszych kwestii związane z najmem powierzchni w centrach handlowych - zwłaszcza w kontekście dobrych praktyk i równości umów, do której obie strony powinny dążyć. 

Ważnym celem było budowanie świadomości najemców - aby rozmowy z centrami handlowymi odbywały się na bardziej partnerskich zasadach. Uczciwe, równe i partnerskie relacje w biznesie zobowiązują, by niższe koszty przełożyć na swojego partnera biznesowego. Tymczasem właściciele i zarządcy galerii handlowych przekładają na najemców jedynie wzrosty i ryzyka.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

- Staramy się budować świadomość naszych członków - aby kolejne umowy, które będziemy zawierać w tych niepewnych czasach, były bardziej partnerskie, bardziej na równych zasadach. Jako najemcy musimy umieć unikać zapisów, które są bardzo, bardzo ryzykowne i kosztowne. Przykładem jest dobrowolne poddawanie się egzekucji albo koszty wspólne, które są rozliczane w sposób dla nas niejasny - powiedział Marcin Ochnik, prezes firmy Ochnik, prezes Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług. 

- Chcielibyśmy usiąść do stołu z wynajmującymi na zasadach partnerskich i w tym trudnym okresie dogadywać trochę inne warunki umów niż to było do tej pory. W sumie liczba członków znajdujących się w ZPPHiU oraz PSNPH, to jest około 200. Ale nasze firmy bezpośrednio funkcjonujące w centrach handlowych zatrudniają ponad 400 000 osób. To właśnie dzięki najemcom centra handlowe funkcjonują. To my płacimy czynsze i chcielibyśmy, żeby właściciele centrów handlowych też wzięli na siebie część ryzyka biznesowego. Niestety, bardzo często ryzyka są w całości przerzucane na nas, najemców - dodaje Ochnik.


eNewsroom
Dowiedz się więcej na temat: handel Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »