IMP3rove zwiększy innowacyjność i konkurencyjność
Komisja Europejska uruchomiła projekt "IMP3rove" mający na celu poprawę innowacyjności oraz konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Europie.
Głównym zadaniem IMP3rove jest stworzenie nowej platformy online, która może być używana przez firmy, zatrudniające od pięciu do kilkuset pracowników, w celu prześledzenia procesów innowacyjnych firmy za pomocą kwestionariuszy zamieszczanych na stronach internetowych oraz porównania własnej firmy z innymi, wiodącymi w swojej branży w Europie. Jest to istotny warunek skrócenia czasu wprowadzania nowych produktów na rynek, a także okresu oczekiwania na zyski.
W fazie testowej MŚP mogą uzyskać darmową konsultację. Projekt został zaprezentowany przez przedstawicieli Unii Europejskiej, rząd Niemiec oraz czołowych członków konsorcjum A.T. Kearney i Fraunhofer-Gesellschaft podczas konferencji prasowej w Berlinie. Nowa platforma jest obecnie dostępna na stronie internetowej: http://www.improve-innovation.eu.
IMP3rove jest przeznaczony nie tylko dla MŚP, ale także dla firm doradczych zajmujących się wdrażaniem innowacji, decydentów politycznych i inwestorów finansowych. Dzięki IMP3rove firmy konsultingowe zdobędą nowych klientów, będą miały dostęp do najlepszych analiz praktycznych oraz metod, które pozwolą im wykryć i uzupełnić luki we wdrażaniu innowacji przez klientów.
Inwestorzy mogą obecnie rozpoznać firmy europejskie, które są szczególnie innowacyjne. Platforma zapewni decydentom politycznym informacje z pierwszej ręki dotyczące sukcesów oraz barier, które spowalniają rozwój zarządzaniem innowacjami w firmach. Komisja Europejska przekaże do grudnia 2009 roku 5 mln euro na potrzeby projektu.
Celem długoterminowym IMP3rove jest stworzenie wspólnego standardu rozwoju możliwości innowacyjnych firm za pomocą ujednoliconej platformy.
MŚP z całej Europy mogą teraz wypełnić ujednolicony kwestionariusz. Następnie otrzymają raport, który oszacuje wszystkie aspekty zarządzania innowacjami i porówna z czołowymi firmami. W fazie testowej, określa się słabe i mocne strony, a następnie udziela się darmowych rad.
Źródło: SIZ PAP