Korzyści z robienia biznesu "jak baba"

Ile razy zdarzyło ci się usłyszeć, ze ktoś robi coś "jak baba"? Nawet kobiety są winne nadużywania takich oskarżeń, mimo że powodują one negatywne skojarzenia z rodzajem żeńskim. Jak wykorzystać jednak "babskie" sposoby i rytuały w biznesie?

Elizabeth Cogswell Baskin w książce "How to run Your Business like a girl" ujawnia, ze kobiety-przedsiębiorcy wykorzystują w pracy trzy wyjątkowe siły więcej niż ich męscy odpowiednicy. Kobiety ufają swojej intuicji, skupiają się na relacjach i równowadze życiowej.

Z pozoru decyzje oparte o wykorzystanie tych kobiecych cech wydaja się "miękkie", ale po bliższym ich przeanalizowaniu okazują się wyjątkowo mądre.

Serwis Enterpreneur proponuje za Baskin, jak wykorzystać te trzy siły w prowadzeniu biznesu.

Ufaj swojemu instynktowi

Reklama

Znając fakty i liczby, dla ich wykorzystania, kobiety bardzo często podpierają się przeczuciami, intuicją. Gdzie to wykorzystać? Najlepiej w procesie zatrudniania pracowników.

Kobiety dostrzegają wiele wskazówek, szczegółów, które mężczyzna bardzo łatwo potrafi przegapić. Nawet jeśli kandydat wygląda świetnie, podobnie jak jego papiery, to spoglądając na niego, mając go w swoim biurze, kobieta po prostu potrafi poczuć, ze konkretny kandydat zwyczajnie tam nie pasuje.

Intuicja potrafi wprowadzić do procesu rekrutacyjnego odcienie szarości. Potrafi pokazać coś więcej niż kwestionariusz osobowy. Wskaże, czy osoba będzie pasowała do danego zespołu, wymagań klientów i konkretnego projektu.

Buduj silne relacje

Mężczyźni przejawiają skłonności do dominacji zarówno na polu biznesowym, jak i poza nim. Kobiety są bardziej zainteresowane w budowaniu relacji.

W przełożeniu na biznes oznacza to, że kobiety są mniej zainteresowane w pokazywaniu, jakim są twardym szefem. Bardziej zależy im na wychowawczych relacjach z pracownikami, klientami, dostawcami.

Dlaczego jest to tak ważne? Kobiecy sposób pozwala na wychowanie lojalnych pracowników, ale i utrwalenie relacji z klientami i dostawcami, co potem przekłada się na wyniki firmy.

Należy przy tym pamiętać, że "bycie dziewczynką" w biznesie nie oznacza bycie zawsze miłym i uśmiechniętym, bo szefowanie nie oznacza zawsze popularnych decyzji i sympatii ze wszystkich stron. Można być silna szefowa bez obraźliwych etykietek dopinanych przez pracowników.

Znajdź równowagę życiową

Większość wysoko postawionych kobiet pochwala tzw. równowagę życiową, czyli wyważenie pomiędzy pracą a życiem prywatnym.

Ważne jest nie to, ile pracujesz, ale czy jesteś w stanie zdecydować, kiedy to robisz i jak potrafisz wbudować swoje życie prywatne w obowiązki służbowe.

Nie musisz widzieć wszystkiego

Co szczególnie ważne dla kobiet, których biznes przechodzi początkowe stadia - nie musisz wiedzieć wszystkiego. Ważne jest, by nie bać się pytać. Nie trzeba być ekspertem we wszystkich dziedzinach.

Trzeba uświadomić sobie, że bycie przedsiębiorcą to prowadzenie samodzielne biznesu, ale przy wsparciu innych. Nie wahaj się pytać ludzi, których podziwiasz, którzy zrobili coś pożytecznego w firmie... oni to uwielbiają.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: one | korzyści
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »