Kupujemy tylko polskie

Najnowsze wyniki badań opublikowane przez dziennik Rzeczpospolita ukazują, iż ponad 64 procent Polaków zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktów! Potwierdza to jednocześnie zasadność trwającej kampanii "Kupując polskie produkty - dajesz pracę"

Badania zrealizowane dla dziennika Rzeczpospolita (GFK Polonia, 16.3-20.3, 2006) ukazują zasadność kontynuowania działań koordynowanych przez Fundację Dajesz Pracę PL. Kampania "Kupując polskie produkty - dajesz pracę" już mocno zakorzeniona w świadomości konsumentów, racjonalnie przekonuję coraz większe rzesze do patriotycznych postaw. Kupuj polskie i walcz z bezrobociem!

Patriotyzm zakupowy

Dziennik Rzeczpospolita z 30 marca 2006r. stwierdza iż "kupujemy patriotycznie". Badania zrealizowane przez GFK Polonia dla dziennika Rzeczpospolita ukazują, iż Polacy to patriotyczni konsumenci, którzy w swoich decyzjach zakupowych biorą pod uwagę polskie pochodzenie produktu.

Reklama

Jest ich aż 64 procent. Badanie ukazuje jednocześnie, iż najwyższe poziomy etnocentryzmu wykazują studenci (co drugi), osoby powyżej 50 roku życia (trzy czwarte respondentów) oraz gospodynie domowe (78 procent). Tak wysoki wskaźnik etnocentryzmu konsumenckiego jest wynikiem kampanii "Kupując polskie produkty - dajesz pracę.

Fundacja Dajesz Pracę PL od 2004r. edukuje konsumentów w materii kupowania polskich produktów! Nasza kampania w roku 2004 skłoniła ponad 4miliony konsumentów do kierowania przy zakupach się krajem pochodzenia produktu (TNS OBOP Omnibus 05.2004). Nasza idea trafia do 76 procent Polaków, 65 procent z nich preferuje wybór produktów oznaczonych znakiem "Dajesz pracę - przydzielanym polskim producentom (TNS OBOP, Omnimas 2004) - mówi Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL.

Wyjść do konsumentów z przekazem

Polacy kierują się krajem pochodzenia produktu - lecz czasami zapominają o tym podczas zakupów. Dlatego wychodzimy do konsumentów i przypominamy im o tym tam, gdzie decyzje zakupowe są najczęściej podejmowane - mówi Marczyński. Aby ułatwić konsumentom identyfikację polskiego produktu, Fundacja prowadzi równolegle program wyróżniania produktów znakiem Dajesz Pracę a wraz z sieciami handlowymi organizuje akcje edukacyjno - promocyjne. W trakcie wyznaczonych dni, partnerskie sklepy poprzez specjalne oznaczenie namawiają konsumentów do wybierania polskich produktów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »