LEARN DO SHARE to przestrzeń otwartej współpracy, innowacji i społecznej zmiany
Czy storytelling może zmienić świat? Co się stanie jeśli zaczną ze sobą współpracować twórcy audiowizualni, projektanci gier, dziennikarze, designerzy, filozofowie, inżynierowie, naukowcy, działacze społeczni i marketerzy? Co to znaczy "wspólne dobro"? Czy możemy projektować z ludźmi a nie dla nich?
Takie pytania zadał sobie Lance Weiler - filmowiec, storyteller i innowator społeczny.
W 2007 roku zorganizował pierwsze wydarzenie pod nazwą DIY Days. Stworzył przestrzeń, w której kreatywność, zabawa i opowiadanie historii mogą stać się rozwiązaniem złożonych problemów społecznych. Rok później Business Week zaliczył go do 18 wybitnych postaci, które zmieniły Hollywood, razem z Georgem Lucasem, Waltem Disneyem i Stevem Jobsem.
LEARN DO SHARE łączy przestrzeń do dyskusji o przyszłości mediów, nowych sposobach narracji i nowych technologiach z projektami trasmedialnymi z milionową publicznością i programem badawczym na Columbia University w Nowym Jorku. Odbyło się już 11 razy i z lokalnego wydarzenia zmieniło się w imprezę o międzynarodowym zasięgu.W tym roku, po Los Angeles, Nowym Jorku, Miami, Goteborgu, Gandawie, Paryżu, Montrealu, Londyniei Melbourne, przyszedł czas na Warszawę. W ramach wykładów, labów i warsztatów będziemy pracować nad rozwiązaniami ważnych kwestii społecznych. Eksperci z USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski przestawią najnowsze trendy w sposobach komunikacji społecznej, storytellingu, gamifikacji i virtual reality. Zbadamy w jaki sposób możemy zaangażować transmedia i najnowsze technologie do stworzenia projekt?w poprawiających jakość życia społecznego. Hasło dla Warszawy to INNOVATION FOR GOOD.
Tegoroczna edycja koncentruje się na tym, jak możemy wykorzystać kreatywność, storytelling i nowe technologie do działania na rzecz dobra publicznego. Podczas warsztatów będziemy pracować nad wykorzystaniem "nowych idei" w pracy nad problemami. Zaprezentujemy m. in rozwiązania takie jak interaktywna mapa miasta dla osób z dysfunkcją wzroku i gry - jako narzędzie diagnostyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania.
LEARN. Uczymy się od najlepszych. W części konferencyjnej wezmą udział m.in: Lance Weiler ( USA), Claire Leproust ( FRA), Francis Pisani ( FRA), Aleksandra Przegalińska ( Polska), Antoine Cayrol ( FR).
DO. Ci, którzy wcześniej byli publicznością, stają się współtwórcami.
Warsztaty przeprowadzą: Lance Weiler, Google Polska
SHARE. Dzielimy się tym, czego się nauczyliśmy.
Prezentacje: harimata.co, getfinity.com, studenci z Akademii Koźmińskiego w Warszawie
Konferencja ma charakter multidyscyplinarny i otwarty. Jest adresowana do szerokiej grupy odbiorców, między innymi:
- przedstawicieli przemysłów kreatywnych, producentów i twórcy audiowizualnych, reżyserów, scenarzystów, designerów
- branży IT - informatyków, programistów, projektantów gier
- przedstawicieli mediów i branży reklamowej
- działaczy społecznych
- marketerów i przedstawicieli biznesu
- studentów.
LANCE WEILER - scenarzysta, reżyser, experience designer, działacz społeczny
Absolwent Sundance Screenwriters Lab, ceniony za pionierskie łączenie stortellingu i technoloogii. Magazyn WIRED zaliczył umieścił go na liście "25 ludzi, którzy zrewolucjonizowali rozrywkę".
Jego debiut, "The Last Broadcast" (1998), był pierwszym filmem z dystrybucji cyfrowej ( 20 krajów, 5 mln dolarów). Kolejny, "Head Trauma" łączący kino z grą z gatunku ARG, został doceniony przez ponad 2,5 miliona użytkowników. Podobny projekt, Pandemics (2011), wykorzystywał ideę kolaboracji widzów/użytkowników do zatrzymania wybuchu fikcyjnej pandemii przez 120 godzin. Obecnie jest rozwijany we współpracy z naukowcami, tak by mógł służyć jako model dla ewentualnych prawdziwych epidemii i podnosić świadomość społeczną w razie zagrożenia.
Lance Weiler jest także dyrektorem Institute for Experiential Learning and Applied Creativity i Digital Storytelling Lab na Uniwerystecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie zajmuje się badaniem nowych form narracji, a także nowych sposobami uczenia się i zarządzaniem kreatywnością. Obie jednostki powstały jako rozszerzenie inicjatywy Learn Do Share. Zasiada także w dwóch komitetach Światowego Forum Ekonomicznego, współpracuje jako konsultant z organizacjami pozarządowymi i narodowymi (Dania) i przedsiębiorstwami z listy Fortune 500. W 2013 roku powołał Connected Sparks - przedsięwzięcie tworzące zabawki nowej generacji i projekty transmedialne dla dzieci. Pierwszy z nich - Lyca's Adventure został nagrodzony przez Tribeca Film Institute prestiżowym stypendium New Media Fund. W tym samym roku serial grywalizacyjny o krysie energetycznym "Collapsus" został nominowany do nagrody Emmy, a "Bear 71" do Webby w siedmiu kategoriach.
www.lanceweiler.com
Twitter: @LanceWeiler
CLAIRE LEPROUST. Założycielka i prezes FabLabChannel specjalizujacego sie w produkcji nowatorskich dokumentów seciowych (web doc) i seriali, projekt?w transmedialnych i kanałów vod. W czasie swojej 25-letniej kariery zajmowała stanowisko dyrektora ds rozwoju cyfrowego w CAPA TV Press, jednego z największych producentów ARG, sieciowych dokumentów i programów. Jest autorką I producentką wielu projektów interaktywnych dla Canal+, SFR, EYEKA. Prowadzi audycję radiową "historie połączone" w radiu France Info.
www.fablabchannel.com
Twitter: @claireleproust
FRANCIS PISANI . Dziennikarz wykładowca i pisarz. Mieszkał w Brazylii, Meksyku i Kalifornii. Pasjonuje się rewolucją technologiczną i cyfrową oraz jej wpływem na przemiany społeczno-gospodarcze na poziomie międzynarodowym. Jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie Smart Cities. W latach 2011 a 2012 pracował nad projektem WINCH 5 - cykl podróży dookoła świata śladami innowacji (45 miast w 32 różnych krajach). Jego raporty publikowane były we francuskim Le Monde . Ostatnio ponownie wyruszył w podróż dookoła świata, tym razem śledząc 20 "smart cities" (projekt Participolis).
Blog: www.francispisani.net
Twitter: @francispisani
ALEKSANDRA PRZEGALIŃSKA. Doktor, Adiunkt w Akademii Leona Koźminskiego w Warszawie, absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się przede wszystkim kognitywistyką i fenomenologią, a także teoriami sztucznej inteligencji, które wynikają ze styku tych dwóch dziedzin. Ostatnio bada ruch transhumanistyczny oraz ruch Quantified Self lobbujący na rzecz kwantifykacji wszystkich aktywności życiowych człowieka. Chętnie rozmawia z botami i tworzy awatary.
- - - - -
Udział w LEARN DO SHARE jest bezpłatny. REJESTRACJA : od 29 maja na www.learndoshare.net/warsaw
Więcej informacji na stronie www.learndoshare.net/warsaw
Facebook:www.facebook.com/pages/Learn-Do-Share-Warszawa/848721455201030