LEARN DO SHARE to przestrzeń otwartej współpracy, innowacji i społecznej zmiany

Czy storytelling może zmienić świat? Co się stanie jeśli zaczną ze sobą współpracować twórcy audiowizualni, projektanci gier, dziennikarze, designerzy, filozofowie, inżynierowie, naukowcy, działacze społeczni i marketerzy? Co to znaczy "wspólne dobro"? Czy możemy projektować z ludźmi a nie dla nich?

Takie pytania zadał sobie Lance Weiler - filmowiec, storyteller i innowator społeczny.

W 2007 roku zorganizował pierwsze wydarzenie pod nazwą DIY Days. Stworzył przestrzeń, w której kreatywność, zabawa i opowiadanie historii mogą stać się rozwiązaniem złożonych problemów społecznych. Rok później Business Week zaliczył go do 18 wybitnych postaci, które zmieniły Hollywood, razem z Georgem Lucasem, Waltem Disneyem i Stevem Jobsem.

LEARN DO SHARE łączy przestrzeń do dyskusji o przyszłości mediów, nowych sposobach narracji i nowych technologiach z projektami trasmedialnymi z milionową publicznością i programem badawczym na Columbia University w Nowym Jorku. Odbyło się już 11 razy i z lokalnego wydarzenia zmieniło się w imprezę o międzynarodowym zasięgu.W tym roku, po Los Angeles, Nowym Jorku, Miami, Goteborgu, Gandawie, Paryżu, Montrealu, Londyniei Melbourne, przyszedł czas na Warszawę. W ramach wykładów, labów i warsztatów będziemy pracować nad rozwiązaniami ważnych kwestii społecznych. Eksperci z USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski przestawią najnowsze trendy w sposobach komunikacji społecznej, storytellingu, gamifikacji i virtual reality. Zbadamy w jaki sposób możemy zaangażować transmedia i najnowsze technologie do stworzenia projekt?w poprawiających jakość życia społecznego. Hasło dla Warszawy to INNOVATION FOR GOOD.

Reklama

INNOWACJA DLA WSPÓLNEGO DOBRA

Tegoroczna edycja koncentruje się na tym, jak możemy wykorzystać kreatywność, storytelling i nowe technologie do działania na rzecz dobra publicznego. Podczas warsztatów będziemy pracować nad wykorzystaniem "nowych idei" w pracy nad problemami. Zaprezentujemy m. in rozwiązania takie jak interaktywna mapa miasta dla osób z dysfunkcją wzroku i gry - jako narzędzie diagnostyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania.

PROGRAM KONFERENCJI

LEARN. Uczymy się od najlepszych. W części konferencyjnej wezmą udział m.in: Lance Weiler ( USA), Claire Leproust ( FRA), Francis Pisani ( FRA), Aleksandra Przegalińska ( Polska), Antoine Cayrol ( FR).

DO. Ci, którzy wcześniej byli publicznością, stają się współtwórcami.

Warsztaty przeprowadzą: Lance Weiler, Google Polska

SHARE. Dzielimy się tym, czego się nauczyliśmy.

Prezentacje: harimata.co, getfinity.com, studenci z Akademii Koźmińskiego w Warszawie

ADRESACI

Konferencja ma charakter multidyscyplinarny i otwarty. Jest adresowana do szerokiej grupy odbiorców, między innymi:

- przedstawicieli przemysłów kreatywnych, producentów i twórcy audiowizualnych, reżyserów, scenarzystów, designerów

- branży IT - informatyków, programistów, projektantów gier

- przedstawicieli mediów i branży reklamowej

- działaczy społecznych

- marketerów i przedstawicieli biznesu

- studentów.

PRELEGENCI

LANCE WEILER - scenarzysta, reżyser, experience designer, działacz społeczny

Absolwent Sundance Screenwriters Lab, ceniony za pionierskie łączenie stortellingu i technoloogii. Magazyn WIRED zaliczył umieścił go na liście "25 ludzi, którzy zrewolucjonizowali rozrywkę".

Jego debiut, "The Last Broadcast" (1998), był pierwszym filmem z dystrybucji cyfrowej ( 20 krajów, 5 mln dolarów). Kolejny, "Head Trauma" łączący kino z grą z gatunku ARG, został doceniony przez ponad 2,5 miliona użytkowników. Podobny projekt, Pandemics (2011), wykorzystywał ideę kolaboracji widzów/użytkowników do zatrzymania wybuchu fikcyjnej pandemii przez 120 godzin. Obecnie jest rozwijany we współpracy z naukowcami, tak by mógł służyć jako model dla ewentualnych prawdziwych epidemii i podnosić świadomość społeczną w razie zagrożenia.

Lance Weiler jest także dyrektorem Institute for Experiential Learning and Applied Creativity i Digital Storytelling Lab na Uniwerystecie Columbia w Nowym Jorku, gdzie zajmuje się badaniem nowych form narracji, a także nowych sposobami uczenia się i zarządzaniem kreatywnością. Obie jednostki powstały jako rozszerzenie inicjatywy Learn Do Share. Zasiada także w dwóch komitetach Światowego Forum Ekonomicznego, współpracuje jako konsultant z organizacjami pozarządowymi i narodowymi (Dania) i przedsiębiorstwami z listy Fortune 500. W 2013 roku powołał Connected Sparks - przedsięwzięcie tworzące zabawki nowej generacji i projekty transmedialne dla dzieci. Pierwszy z nich - Lyca's Adventure został nagrodzony przez Tribeca Film Institute prestiżowym stypendium New Media Fund. W tym samym roku serial grywalizacyjny o krysie energetycznym "Collapsus" został nominowany do nagrody Emmy, a "Bear 71" do Webby w siedmiu kategoriach.

www.lanceweiler.com

Twitter: @LanceWeiler

CLAIRE LEPROUST. Założycielka i prezes FabLabChannel specjalizujacego sie w produkcji nowatorskich dokumentów seciowych (web doc) i seriali, projekt?w transmedialnych i kanałów vod. W czasie swojej 25-letniej kariery zajmowała stanowisko dyrektora ds rozwoju cyfrowego w CAPA TV Press, jednego z największych producentów ARG, sieciowych dokumentów i programów. Jest autorką I producentką wielu projektów interaktywnych dla Canal+, SFR, EYEKA. Prowadzi audycję radiową "historie połączone" w radiu France Info.

www.fablabchannel.com

Twitter: @claireleproust

FRANCIS PISANI . Dziennikarz wykładowca i pisarz. Mieszkał w Brazylii, Meksyku i Kalifornii. Pasjonuje się rewolucją technologiczną i cyfrową oraz jej wpływem na przemiany społeczno-gospodarcze na poziomie międzynarodowym. Jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie Smart Cities. W latach 2011 a 2012 pracował nad projektem WINCH 5 - cykl podróży dookoła świata śladami innowacji (45 miast w 32 różnych krajach). Jego raporty publikowane były we francuskim Le Monde . Ostatnio ponownie wyruszył w podróż dookoła świata, tym razem śledząc 20 "smart cities" (projekt Participolis).

Blog: www.francispisani.net

Twitter: @francispisani

ALEKSANDRA PRZEGALIŃSKA. Doktor, Adiunkt w Akademii Leona Koźminskiego w Warszawie, absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się przede wszystkim kognitywistyką i fenomenologią, a także teoriami sztucznej inteligencji, które wynikają ze styku tych dwóch dziedzin. Ostatnio bada ruch transhumanistyczny oraz ruch Quantified Self lobbujący na rzecz kwantifykacji wszystkich aktywności życiowych człowieka. Chętnie rozmawia z botami i tworzy awatary.

- - - - -

Udział w LEARN DO SHARE jest bezpłatny. REJESTRACJA : od 29 maja na www.learndoshare.net/warsaw

Więcej informacji na stronie www.learndoshare.net/warsaw

Facebook:www.facebook.com/pages/Learn-Do-Share-Warszawa/848721455201030

Dowiedz się więcej na temat: co to?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »