Reklama

Lidl idzie za ciosem. Sieć nie oszczędza na inwestycjach w Polsce

Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie. Niemiecki dyskonter idzie za ciosem i inwestuje w nowe sklepy, modernizacje, asortyment, pracowników i reklamę. Prześledziliśmy, co działo się w sieci w pierwszych sześciu miesiącach br.

Polska liderem w regionie

Szybkie spojrzenie na liczby. Lidl w Polsce osiągnął lepsze wyniki niż jego międzynarodowi konkurenci. Oczekuje się, że Lidl przeskoczy Auchan i znajdzie się na drugiej pozycji wśród największych detalistów. W relacji do Biedronki, analitycy oczekują, że obroty Lidla będą stanowiły 1/3 obrotów portugalskiego dyskontera już w 2021 r. To byłby świetny wynik zważywszy na skalę - Lidl ma ponad 600 sklepów, Biedronka - ponad 2720.

Lidl vs. Grycan

Jednym z najbardziej elektryzujących rynek wydarzeniem był spór Lidla z firmą Grycan. 1 marca 2017 roku w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów marki własnej sieci Lidl, Ballino, które - według firmy Grycan Lody od Pokoleń - łudząco przypominają lody Grycana. W kwietniu br. prasę obiegły informacje o pozwie, ale już 26 kwietnia firmy podpisały ugodę kończącą spór sądowy w sprawie opakowań lodów Ballino.

Reklama

Na mocy zawartego porozumienia, od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci. Kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń. W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany.

9. centrum dystrybucyjne

1 czerwca sieć otworzyła dziewiąte centrum dystrybucyjne. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski.

Nowe centrum dystrybucyjne Lidla znajduje się w Gródkowie w gminie Psary przy drodze krajowej 86. Jest to drugi magazyn Lidla na Śląsku.

Ogrom inwestycji pokazują przede wszystkim liczby. Obiekt powstał na działce o wielkości 20 ha i posiada powierzchnię 45 000 mkw. Dzięki inwestycji Lidl utworzył ok. 200 nowych miejsc pracy.

To na pewno nie ostatnie takie centrum Lidla. Pod koniec ubiegłego roku do Starostwa w Mińsku Mazowiecki wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę Centrum Dystrybucyjnego Lidl wraz z infrastrukturą techniczną w mieście Kałuszyn.

Podwyżki dla pracowników

Od 1 marca 2017 Lidl zwiększył wynagrodzenia pracowników sklepów średnio o 9 proc. Po podwyżkach pensja na stanowisku pracownika sklepu wynosi 2550 zł - 3300 zł brutto na początku pracy.

[..]

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »