Mała firma: Woda w parze z designem
Voda Naturalna z sukcesem zapełniła lukę na polskim rynku napojów. Udowodniła, że luksusowe może być także gaszenie pragnienia.
- W Polsce powstaje coraz więcej eleganckich restauracji, które dbają o wszystkie elementy składające się na doświadczenie, jakim jest spożywanie posiłków w lokalu. Takim elementem, podobnie jak dobre wino, jest woda - mówi Michał Niemczycki, właściciel i prezes spółki Voda Naturalna. - Mamy naprawdę świetne źródła, ale brakowało polskiej wody w opakowaniu o pięknym designie, pozycjonowanej jako produkt luksusowy.
Biznesmen zdecydował się zapełnić lukę na rynku pod koniec 2011 r., wprowadzając markę Voda Naturalna. To pierwsza w naszym kraju woda premium. Jej litrowa butelka, w zależności od miejsca sprzedaży, kosztuje od 9,90 zł do 30 zł.
Rok 2012 upłynął firmie na budowaniu świadomości marki i rozwoju dystrybucji. Udało się nawiązać współpracę z hotelami, restauracjami, sieciami delikatesów oraz aptek. Kolejny krok Voda Naturalna zrobiła na początku 2013 r., wprowadzając na rynek pierwszą w naszym kraju wodę z kolagenem.
- Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na wody funkcjonalne, czyli wzbogacone o witaminy, białka czy ekstrakty roślinne. Ten segment rynku napojów będzie się w najbliższej przyszłości bardzo dynamicznie rozwijał - wyjaśnia Michał Niemczycki.
W drugiej połowie 2013 r. na Vodę Collagen przypadało 30 proc. przychodów firmy na rynku polskim. Tak dobre wyniki powodują, że właściciel zdecydował się rozszerzyć ofertę o kolejne wody funkcjonalne. Prace już trwają.
Rozlewnia wody mieści się w Leluchowie w okolicach Muszyny. Miesięcznie firma produkuje ok. 120 tys. butelek. - Dysponujemy długoterminową umową dzierżawy tej rozlewni. Mamy własny sprzęt i pracowników - mówi Michał Niemczycki. W sumie spółka zatrudnia ponad 20 osób.
Voda Naturalna swój produkt kieruje głównie do wykształconych mieszkańców dużych miast. Chodzi o osoby powyżej 25. roku życia, aktywne zawodowo i towarzysko, dbające o wygląd i zdrową dietę, interesujące się sztuką, designem i modą. O tę grupę konsumentów zabiega nie tylko w Polsce, ale i za granicą. W 2013 r. eksport stanowił niemal połowę przychodów spółki. Woda trafiała m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kataru, Bahrajnu, a także Belgii i Luksemburga.
- W ciągu najbliższych pięciu lat chcemy zdobyć ugruntowaną pozycję w większości krajów, w których nasza grupa docelowa jest szczególnie liczna - zapowiada Niemczycki.
Voda Naturalna nie jest debiutem Michała Niemczyckiego w biznesie. Od 2009 r. jest związany z rodzinną firmą Curtis Group, działającą m.in. w branżach: farmaceutycznej, nieruchomościowej, lotniczej oraz hotelarskiej.
Michał Niemczycki jest też wiceprezesem spółki New Media Ventures, którą założył wraz z Aymeric Monod-Gayraud. Pierwszym projektem realizowanym przez NMV jest Freebee, czyli innowacyjna platforma programów lojalnościowych.
Beata Drewnowska