Maszyna zweryfikuje wiek gracza Lotto
Określić wiek gracza na podstawie analizy zdjęcia jego twarzy. Takiego rozwiązania szuka Totalizator Sportowy, właściciel marki Lotto. Urządzenia miałyby być zainstalowane w maszynach samoobsługowych do zakupu zdrapek i kuponów gier liczbowych. Umożliwiłyby one zakup produktów Lotto zgodny z prawem i przestrzeganymi w spółce zasadami odpowiedzialnej gry.
W całej Polsce w punktach Lotto ustawionych jest ponad 500 samoobsługowych maszyn do sprzedaży gier i zdrapek. Ponieważ produkty te mogą być sprzedawane wyłącznie osobom pełnoletnim, pracę samoobsługowych maszyn nadzorują dorośli. Aby to zmienić, Lotto liczy na współpracę z firmami wyspecjalizowanymi w zaawansowanej analizie obrazu z kamer i machine learning. - Szukamy firm technologicznych do opracowania systemu weryfikacji wieku gracza, które nie będą wymagać wsparcia pracowników punktów sprzedaży. Jeżeli znajdziemy odpowiednich partnerów i satysfakcjonujące dla nas rozwiązanie, to nie wykluczamy wdrożenia tego typu systemu w innych obszarach naszej działalności, zarówno w sprzedaży online, jak i w salonach gier na automatach - mówi Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego.
Projekt jest częścią II edycji programu GovTech Polska. Jak poinformował Totalizator Sportowy, poszukiwany przez spółkę system ma ułatwić weryfikację wieku klienta i jednocześnie zapewnić mu anonimowość. Podstawą do określenia wieku ma być obraz z kamery przemysłowej zamontowanej w urządzeniu samoobsługowym Totalizatora Sportowego. - Wdrożenie optymalnego rozwiązania może pozwolić nam na zwiększenie sprzedaży poprzez ustawienie maszyn samoobsługowych w miejscach, w których nie ma możliwości uruchomienia tradycyjnej kolektury, a wszystko to z przestrzeganiem zasad odpowiedzialnej gry - podkreśla Cieślik.
Zainteresowani udziałem w otwartych konsultacjach, mogą dokonać zgłoszenia drogą mailową lub stawić się bezpośrednio na spotkanie, które w odbędzie się w Krakowie, w ramach przyszłotygodniowej konferencji technologicznej - ImpactCEE. Obok standardowych prezentacji, podczas jej trwania zostały zaplanowane sesje Q&A oraz indywidualne spotkania z przedstawicielami zamawiających. W konsultacjach mogą wziąć udział zarówno przedstawiciele firm, środowisk naukowych jak i osoby fizyczne.
Rządowy programu GovTech Polska ma wypracować nowe podejście do zamówień publicznych i pokazać, że wyzwania tego sektora mogą być atrakcyjne również dla startupów i MŚP. Jego pilotażowa edycja ruszyła w listopadzie ubiegłego roku. W ciągu 6 miesięcy trwania zgłosiło się prawie 300 chętnych do rozwiązania stawianych przez administrację wyzwań. Po tym sukcesie ruszył nabór na kolejne wyzwania.
e.w.