Ministerstwo pracuje nad "kartą 360 stopni". Ma usprawnić relacje

Wiceminister finansów Małgorzata Krok poinformowała, iż resort pracuje nad "kartą 360 stopni" dla przedsiębiorców. Ma ona usprawnić kontakt na linii podatnik-urząd skarbowy.

Wiceszefowa MF  podczas podkomisji sejmowej do spraw przedsiębiorczości przekazała, że w wyniku przeprowadzonych analiz resort przygotował "mapę podróży klienta po urzędzie skarbowym", która ma za zadanie zbadać zadowolenie petentów. Jak wynikało z jej wypowiedzi był to rodzaj badania, które miało pokazać, na którym etapie wizyty w US pojawia się najwięcej pytań, wątpliwości osób przychodzących do urzędu.

Ważna zapowiedź resortu. "Karta 360 stopni" jest przygotowywana

Jak poinformowała, przygotowywana jest "karta 360 stopni" przeznaczona dla firm, która ma umożliwić pracownikowi urzędu skarbowego wgląd w sytuację podatkową przedsiębiorcy, w celu wcześniejszego zlokalizowania ewentualnych braków w dokumentach czy potrzeby aktualizacji danych. Ma to za zadanie zminimalizować konieczność podejmowania samodzielnych działań przez klienta - wyjaśniła Krok.

Reklama

Wiceminister podkreśliła, że celem zmian ma być minimalizacja konieczności stacjonarnego odwiedzania urzędów. W tym celu planowane jest stworzenie aplikacji mobilnej, jak również rozwój chatbotów, które miałyby odpowiadać na podstawowe pytania zainteresowanych - przekazała Małgorzata Krok.

Przedstawicielka resortu finansów zwróciła ponadto uwagę, że na usprawnienie relacji przedsiębiorca-urząd skarbowy ma wpłynąć także ograniczenie kontroli skarbowych. Jak poinformowała w pierwszym kwartem 2024 r. przeprowadzono o 13 proc. mniej takich kontroli rdr. 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Urząd skarbowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »