Oknoplast szykuje się do podbicia rynków brytyjskiego i amerykańskiego

Małopolski producent okien z PCV zamierza w tym roku osiągnąć 75-proc. udział sprzedaży zagranicznej w przychodach. Firma poza Polską obecna jest na 10 rynkach i na wszystkich zamierza osiągnąć w tym roku wzrosty rzędu 15-40 proc. W tym roku Oknoplast wszedł na rynek skandynawski, przymierza się też do ekspansji w USA i Wielkiej Brytanii.

- Najważniejszym planem rozwojowym jest umacnianie i zwiększanie sprzedaży na tych rynkach, na których już działamy - zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Mikołaj Placek, prezes firmy Oknoplast. - Weszliśmy na rynek skandynawski w tym roku i tam też chcielibyśmy, żeby sprzedaż już w tym roku przyniosła zysk.

Polska jest liderem rynku stolarki otworowej w Europie pod względem eksportu. W 2015 roku wyprzedziła przodujące dotąd Niemcy z eksportem o wartości przekraczającej 1,5 mld euro. Najwięcej polskich okien wysyłanych jest właśnie do Niemiec, po nich plasują się Wielka Brytania i Francja.

Reklama

- Rynek brytyjski to największy rynek w Europie, jeśli chodzi o okna PVC, i to jest w zasadzie jedyny rynek z tych dużych, na których firma Oknoplast jeszcze nie jest obecna. Chcielibyśmy tam wejść, bo widzimy duże możliwości. Chcielibyśmy konkurować tam najwyższą jakością oferowanych produktów i bardzo dobrą logistyką - zapowiada prezes Oknoplastu. - To jest oczywiście temat przyszłościowy, bo w tym roku zaczęliśmy badania marketingowe na tym rynku. Myślę, że realnie w przyszłym roku zaczniemy już tam sprzedawać.

Oknoplast działa na rynku okien PCV od 22 lat. Ma niemal 3 tys. salonów w 10 krajach Europy. Od początku swojej działalności sprzedał ponad 3,7 mln okien. W tym roku zamierza postawić pierwsze kroki poza Starym Kontynentem.

- Mamy plany związane z wyjściem poza kontynent europejski, natomiast nie będzie to jeszcze Azja i Chiny. Zaczęliśmy robić badania marketingowe na rynku amerykańskim - informuje Placek.

Na rynkach, na których firma działa obecnie, czyli na Słowacji, w Czechach, Niemczech, we Włoszech, Francji, na Węgrzech, w Austrii, Słowenii i Szwajcarii, producent zamierza zwiększyć sprzedaż dwucyfrowo. W zależności od kraju mają to być wzrosty rzędu 15-40 proc.

- W tym roku myślę, że udział eksportu w sprzedaży grupy powinien osiągnąć ok. 75 proc. - deklaruje Mikołaj Placek.

Źródło informacji

Newseria Inwestor
Dowiedz się więcej na temat: oknoplast | rynek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »