Reklama

Przychody Alibaby w górę o 61 proc. dzięki handlowi internetowemu

Chiński potentat e-handlu Alibaba osiągnął w zakończonym we wrześniu III kwartale 61-proc. rok do roku wzrost przychodów. Wpływy firmy wzrosły do 8,3 mld dol., czyli do ponad 55 mld juanów - podał w piątek serwis BBC. To wynik znacznie wyższy niż przewidywali analitycy.

Jak wskazano, wzrost kwartalnych wyników firma zawdzięcza sprzedaży w sieci.

Według BBC Alibaba stawia na rozszerzanie podstawowej działalności, opartej na sprzedaży internetowej. Inwestuje m.in. w supermarkety oraz sklepy o mniejszej powierzchni.

"Ten kwartał był doskonały dla naszej firmy" - podkreślił cytowany przez brytyjski serwis dyrektor generalny Alibaba Group Daniel Zhang. Dodał, że efekty zaczyna też przynosić strategia firmy oparta na integrowaniu działalności internetowej i pozainternetowej.

W okresie od lipca do września br. przychody z działalności operacyjnej Alibaby wzrosły licząc rok do roku o 83 proc. do ponad 16,5 mld juanów.

Reklama

Alibaba, której założycielem jest miliarder Jack Ma (pol. Jacek Koń), to największy sprzedawca internetowy w Chinach. Należą do niego platformy sprzedażowe Tmall i Taobao.

Jak podała firma, miesięczna liczba aktywnych użytkowników jej mobilnych serwisów sprzedaży detalicznej wzrosła we wrześniu do 549 milionów z 20 milionów trzy miesiące wcześniej.

Jak podkreśla BBC, notowany na amerykańskiej giełdzie chiński potentat "regularnie bije rekordy dotyczące prognoz przychodów" a jego akcje ponaddwukrotnie zwiększyły w tym roku swoją wartość.

Alibaba podniósł też prognozę dotyczącą przychodów za rok obrachunkowy 2018. Mają one wzrosnąć o 49-53 proc. z zakładanych wcześniej 45-49 proc.

Dowiedz się więcej na temat: przychody | Alibaby | Alibaba | handel internetowy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »