Przychody Alibaby w górę o 61 proc. dzięki handlowi internetowemu
Chiński potentat e-handlu Alibaba osiągnął w zakończonym we wrześniu III kwartale 61-proc. rok do roku wzrost przychodów. Wpływy firmy wzrosły do 8,3 mld dol., czyli do ponad 55 mld juanów - podał w piątek serwis BBC. To wynik znacznie wyższy niż przewidywali analitycy.
Jak wskazano, wzrost kwartalnych wyników firma zawdzięcza sprzedaży w sieci.
Według BBC Alibaba stawia na rozszerzanie podstawowej działalności, opartej na sprzedaży internetowej. Inwestuje m.in. w supermarkety oraz sklepy o mniejszej powierzchni.
"Ten kwartał był doskonały dla naszej firmy" - podkreślił cytowany przez brytyjski serwis dyrektor generalny Alibaba Group Daniel Zhang. Dodał, że efekty zaczyna też przynosić strategia firmy oparta na integrowaniu działalności internetowej i pozainternetowej.
W okresie od lipca do września br. przychody z działalności operacyjnej Alibaby wzrosły licząc rok do roku o 83 proc. do ponad 16,5 mld juanów.
Alibaba, której założycielem jest miliarder Jack Ma (pol. Jacek Koń), to największy sprzedawca internetowy w Chinach. Należą do niego platformy sprzedażowe Tmall i Taobao.
Jak podała firma, miesięczna liczba aktywnych użytkowników jej mobilnych serwisów sprzedaży detalicznej wzrosła we wrześniu do 549 milionów z 20 milionów trzy miesiące wcześniej.
Jak podkreśla BBC, notowany na amerykańskiej giełdzie chiński potentat "regularnie bije rekordy dotyczące prognoz przychodów" a jego akcje ponaddwukrotnie zwiększyły w tym roku swoją wartość.
Alibaba podniósł też prognozę dotyczącą przychodów za rok obrachunkowy 2018. Mają one wzrosnąć o 49-53 proc. z zakładanych wcześniej 45-49 proc.