"Puls Biznesu": Wiedza jest, brakuje odwagi

Polscy przedsiębiorcy są ostrożni, rzadko widzą szanse biznesowe, a współpracę uznają za zło konieczne. Mają przy tym bardzo wysoką samoocenę - pisze "Puls Biznesu", powołując się na raport GEM.

Jak wynika z opracowania Global Entrepreneurship Monitor (GEM), rodzima przedsiębiorczość w wielu kategoriach jest poniżej średniej unijnej, a w niektórych okupuje ostatnie miejsca.

Wśród nielicznych pozytywów, Polacy wypadają nieźle, jeśli idzie o deklarowaną chęć założenia firmy. Bardzo wysoko oceniamy też swoją wiedzę biznesową.

Ale z drugiej strony brak nam umiejętności dostrzegania szans biznesowych - mówi dr Przemysław Zbierowski z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Co więcej - wskazuje współautor raportu - odsetek osób, które je zauważają spadł w latach 2011-12 o ok. 13 proc.

Reklama

Zaskakująco wysoki jest zakres deklarowanej współpracy między polskimi firmami, ale traktowana jest ona przez przedsiębiorców jako... zło konieczne.

Doskonale wiedzą, że bez kooperacji nie będą w stanie przetrwać, ale gdy osiągną już stabilniejszą pozycję na rynku, zmniejszają natężenie współpracy - tłumaczy Zbierowski.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | przedsiębiorcy | polskie firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »