Skargi przedsiębiorców

Przedsiębiorcy nadal skarżą się na procedury rozpatrywania wniosków o dofinansowanie ze środków UE - poinformował Rzecznik Praw Obywatelskich w piśmie do minister rozwoju regionalnego Grażyny Gęsickiej.

Przedsiębiorcy nadal skarżą się na procedury  rozpatrywania wniosków o dofinansowanie ze środków UE -  poinformował Rzecznik Praw Obywatelskich w piśmie do minister  rozwoju regionalnego Grażyny Gęsickiej.

Skargi dotyczą obecnie Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - Działanie 2.5 "Promocja Przedsiębiorczości".

W lutym, o czym wspomina RPO, resort rozwoju regionalnego informował "o podjęciu działań w celu uporządkowania procedur". "Niestety, licznie wpływające do Biura Rzecznika skargi ubiegających się o dofinansowanie przedsiębiorców wskazują, iż w tym zakresie nie nastąpiła istotna poprawa" - zauważył rzecznik w piśmie.

Przedsiębiorcy skarżą się, że wnioski ocenia się jedynie pod kątem formalnym, a nie pod kątem celowości projektu. Brakuje też możliwości odwołania się od dokonanej oceny.

Reklama

"Ponadto warunki, jakie musi spełnić kandydat - bezrobotny i młody - nie uwzględniają jego sytuacji finansowej, dlatego też np. wymóg wynajęcia lokalu przed rozstrzygnięciem konkursu wydaje się żądaniem przedwczesnym, narażającym zainteresowanych na niepotrzebne koszty, których te osoby nie mogą ponieść" - napisał rzecznik.

Jego zdaniem, warunki dofinansowania powinny zostać zmienione.

"Dokonanie zmian w zakresie określenia procedur zintegrowanych programów, tak by - bezrobotny i młody - kandydat na przedsiębiorcę miał realne szanse na rozwój, wydaje się niezbędne" - napisał RPO.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: skargi | przedsiębiorcy | dofinansowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »