"Sztuka PR-u", czyli Komu Komunikacja o promocji sztuki wizualnej

27 sierpnia w Krakowie odbędzie się osiemnaste, bezpłatne spotkanie w ramach projektu Komu Komunikacja. W sierpniu, w którym obchodzimy rocznicę otwarcia jednego z największych, a zarazem najczęściej odwiedzanego muzeum na świecie - Luwru, zaproszeni prelegenci i uczestnicy spotkania zastanowią się nad tym, jak komunikować dziś wydarzenia, wystawy i artystów zajmujących się sztuką wizualną.

27 sierpnia w Krakowie odbędzie się osiemnaste, bezpłatne spotkanie w ramach projektu Komu Komunikacja. W sierpniu, w którym obchodzimy rocznicę otwarcia jednego z największych, a zarazem najczęściej odwiedzanego muzeum na świecie - Luwru, zaproszeni prelegenci i uczestnicy spotkania zastanowią się nad tym, jak komunikować dziś wydarzenia, wystawy i artystów zajmujących się sztuką wizualną.

Spotkanie otworzą Ewelina Czechowicz oraz Justyna Kuska, które zajmują się promocją i komunikacją MOCAK-u. Prelegentki opowiedzą o wyzwaniach, przed jakimi stają w swojej codziennej pracy, i o trudnościach, jakie muszą pokonywać, aby skutecznie promować sztukę współczesną. Następnie swoimi doświadczeniami podzielą się Edyta Gajewska i Julita Kwaśniak z Międzynarodowego Centrum Kultury, które zmierzą się z tematem PR-u wystaw problemowych. Ekspertki skupią się na przedstawieniu możliwości i zagrożeń, jakie niesie ze sobą praca PR-owca w instytucji kulturalnej o różnych i rozległych zakresach działalności. Alicja Myśliwiec, PR manager projektów z zakresu sztuki, przybliży zgromadzonym tajniki promowania współczesnych artystów. Spotkanie zakończą Małgorzata Skowrońska i Martyna Nowicka z "Gazety Wyborczej", które z perspektywy dziennikarskiej opowiedzą o przekazywaniu odbiorcom wiedzy dotyczącej sztuki i poszukiwaniu informacji na jej temat.

Reklama

- Lato to czas podróży, podczas których bardzo często odwiedzamy galerie sztuki czy muzea w innych miastach i krajach. O najsłynniejszych mówi się na całym świecie, opisane są w przewodnikach, nikt zatem nie ma problemów z dotarciem do nich. Wiele jest jednak wystaw, wydarzeń i artystów, o których przewodniki milczą. Jak przyciągnąć uwagę widza w dzisiejszym świecie, jak go zainteresować obrazami, grafikami, rzeźbami? Czy są jakieś uniwersalne metody, które pozwolą skutecznie wypromować sztukę wizualną czy wydarzenie z nią związane? O tym porozmawiamy podczas najbliższego spotkania - tłumaczy Łukasz Majewski, współorganizator akcji Komu Komunikacja.

- Zanim zaczniemy rozmawiać o sztuce, każdy uczestnik będzie miał okazję z tą sztuką spędzić trochę czasu. Dla wszystkich chętnych MOCAK przygotował możliwość nie tylko poznania bliżej samego muzeum i jego budynków, ale i zobaczenia aktualnej wystawy. Poza teorią będzie też artystyczna praktyka - goście, którzy przybędą na sierpniowe spotkanie - będą mogli dzięki Get Smarter własnoręcznie i w dowolny sposób pomalować farbami półcienne torby i zabrać je oczywiście do domu. W malowaniu, tak jak i w komunikacji, ograniczać nas będzie jedynie wyobraźnia - postaramy się ją maksymalnie pobudzić podczas spotkania i dać każdemu wiele wrażeń i nowych pomysłów do wykorzystania w codziennej pracy - mówi Magdalena Grochala, współorganizatorka akcji.

Osiemnaste, bezpłatne spotkanie w ramach akcji Komu Komunikacja odbędzie się 27 sierpnia w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK przy ulicy Lipowej 4. Szczegółowe informacje dotyczące prelegentów, godziny spotkania i rejestracji będzie można znaleźć na stronie www.komukomunikacja.pl.

Patronami medialnymi spotkania są Marketing przy kawie oraz Interia.pl. Partnerami spotkania są: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, Get Smarter oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Komu Komunikacja to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »