Totalizator Sportowy rusza z usługą online. Liczy na rekordowe wyniki
To milowy krok w rozwoju Totalizatora Sportowego i jeden z kluczowych punktów strategii rozpisanej do 2020 r. Od 5 grudnia 2018 r. gracze z Polski dostali możliwość udziału w grach losowych przez internet i aplikację mobilną. Spółka uruchomiła również swój najnowszy projekt - kasyno online. Od 5 grudnia takie gry jak Lotto, Lotto Plus, Mini Lotto czy Eurojackpot są dostępne zdalnie.
To efekt dostosowania przepisów prawa, dzięki czemu Totalizator Sportowy - realizujący w Polsce monopol państwa w sferze hazardowej - na koniec może świadczyć usługi sprzedaży gier liczbowych i zakładów wzajemnych przez internet.
- Chcemy przeskoczyć na kolejny poziom, do wielokanałowej sprzedaży. To jest przyszłość każdej firmy z ambicjami. Klient ma być w centrum uwagi, a cała oferta musi być oparta na jego potrzebach, szyta na miarę. Dlatego wykonujemy krok milowy w działalności, scalający i spełniający wszystkie założenia strategii 2020 - tłumaczy Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego.
Po rejestracji i potwierdzeniu tożsamości klienci będą mogli kupować produkty online. System sam sprawdzi, czy los jest szczęśliwy, a w przypadku ewentualnej wygranej - środki zostaną przelane na konto. Bez potrzeby odwiedzania kolektury, samodzielnego sprawdzania liczb na kuponie. Totalizator liczy, że w ciągu pięciu lat ok. 50 proc. sprzedaży będzie się odbywać przy udziale zarejestrowanych użytkowników, czyli przez internet. Spółka wciąż jednak - na co zwraca uwagę prezes TS - planuje rozwijać sieć sprzedaży stacjonarnej. - Dążymy do tego, aby klient mógł korzystać tak z tradycyjnej, stacjonarnej sprzedaży, jak i online - zauważa Cieślik.
To niejedyna zmiana. Z wejściem TS do internetu, spółka uruchomiła nową usługę - kasyno online, która jest jedyną legalną w Polsce tego typu platformą.
- To nowa marka, nad którą pracowaliśmy przez wiele miesięcy. "Total Casino" mam nadzieję będzie pozytywnie odebrane przez klientów. Jest to pierwsza legalna platforma w Polsce, bezpieczna, zaprojektowana tak, żeby oferować odpowiedzialną rozrywkę. Będziemy ją rozwijać, by zapewnić całkowitą różnorodność - dodaje.
Sam proces wdrożenia kasyna online była niemałym wyzwaniem organizacyjnym. TS musiał spełnić szereg wymogów, by móc udostępnić usługi w nowym modelu biznesowym.
- Powołaliśmy 10 strategicznych projektów realizowanych jednocześnie, których celem było dostarczenie kilkudziesięciu produktów. Zaangażowaliśmy 16 departamentów, odbyliśmy ponad 400 spotkań projektowych i łącznie przepracowaliśmy 300 tys. roboczogodzin - mówi dyrektor departamentu do spraw rozwoju Totalizatora Sportowego Mariusz Michalski.
W kasynie online jest prawie 90 gier. TS już zapowiedział rozbudowę oferty. - Będziemy starać się dostarczyć naszym klientom tę sama rozrywkę jak w punktach stacjonarnych. Różnorodność, o której tak dużo mówimy będzie zapewniona - tłumaczy Cieślik. Wszystkie, gdy dostępne są w wersji demo, a po zalogowaniu gracz dostaje możliwość płatnej rozrywki, tak z poziomu komputera, jak i telefonu.
Michalski podkreśla jednak, że z nowych usług będą mogli skorzystać tylko pełnoletni, którzy przejdą wcześniej proces rejestracji. - Są to portale przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich po uprzedniej weryfikacji wieku. Wdrożyliśmy odpowiednie procedury i są to mechanizmy przez nas mocno sprawdzane - dodaje i podkreśla, że systemy mają wbudowane systemy bezpieczeństwa, które chronią gracza i system przed niepowołanym dostępem.
- Przez wiele lat mówiło się o miliardach złotych w kasynie internetowym. Wierzymy, że pieniądze w legalnie działającym kasynie są, ale proces dojścia do pozyskania klientów - bez możliwości promocji - będzie trudny - zauważa Cieślik. Nie ukrywa jednak, że kasyno szybko zacznie na siebie zarabiać, a wypracowany wynik będzie ważną składową przychodów dla spółki.
- Kasyno rentowność osiągnęło już dzisiaj. Nie ponosiliśmy kosztów zakupu, które wziął na siebie dostawca usługi. Operacyjnie kasyno internetowe jest rentowne od pierwszego tzw. spinu - tłumaczy Cieślik, który szacuje, że w najbliższym czasie przychody z kasyna online będą na poziomie marży brutto na poziomie od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł. - Będą to dla nas znaczące wpływy, ale dla loterie pieniężne przez długi czas nie zostaną pobite - dodaje Cieślik.
Wartość sprzedaży produktów Lotto w 2017 roku wyniosła ponad 5 miliardów 600 milionów złotych. Rok 2018 może być pod tym względem jeszcze lepszy.
BB