Więcej leasingu w Internecie
Coraz więcej przedsiębiorstw leasingowych umożliwia składanie wniosków przez sieć internetową. Jest to posunięcie genialne w swej prostocie i mądrości - i tak większość leasingodawców ma swoje witryny www. Naturalnie cieszą się one mniejszą lub większą oglądalnością.
W zależności od strategii działania i wykorzystania mogą być: wizytówką firmy, kanałem komunikacyjnym między leasingodawcą i klientem, a także mogą być narzędziem pozyskiwania tych klientów.
Niemieckie firmy leasingowe umożliwiają swoim klientom np. modyfikację wysokości rat online, bez konieczności angażowania pracownika, lub z jego minimalnym udziałem (w zależności od wykorzystywanego oprogramowania). U nas na takie nowinki musimy jeszcze poczekać.
Za to leasingodawcy nie mogą czekać. Możliwość złożenia zapytania o ofertę przez klienta to najtańsza forma jego pozyskania, to klient przychodzi do nas, infrastrukturą i tak istnieje (bo prawie wszyscy leasingodawcy mają swoje witryny), a nawet jeśli składający zapytanie nie zostanie naszym klientem tym razem to dobra obsługa (szybka, rzetelna odpowiedź na zapytanie) na pewno pozytywnie oddziaływać będzie na wizerunek i przyszłe korzyści leasingodawcy.
Drugim aspektem zaistnienia leasingodawców w Internecie jest ich współpraca z serwisami i portalami. Umożliwia to leasingodawcom dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, a jednocześnie taniej niżby firmy te miały to robić samodzielnie.
Dzięki tym rozwiązaniom zyskuje również klient, który - nie wychodząc z biura - może zapoznać się z ofertami wielu leasingodawców, może zapytać ich o warunki za pomocą maila, wstępnie selekcjonować kontrahentów i na bieżąco korzystać z aktualnych promocji.