Wirtualne zakupy za 26 mld dolarów
Handel w sieci rośnie aż miło. W IV kwartale tego roku internauci zostawią w wirtualnych sklepach 26,2 mld dolarów. To o 22 proc. więcej niż przed rokiem.
W opinii głównego analityka eMarketer i autora raportu "Online holiday Shopping Prewiev" Jeffreya Grau, wzrost sprzedaży związany jest m.in. z szybkością dostaw, możliwością zakupów do ostatniej chwili. Wpływ na to ma także silna konkurencja między internetowymi detalistami i agresywna promocja w postaci rabatów dla klientów kupujących w sezonie świątecznych.
Jak podała firma Retail Forward, analizująca handel detaliczny, sprzedaż online powoli dogania sprzedaż tradycyjną. Widoczne jest to zwłaszcza w USA, gdzie wzrost sprzedaży detalicznej odnotowywany jest tylko w supermarketach, specjalizowanych magazynach i sklepach elektronicznych.
Według europejskiej firmy analitycznej EMI, na razie sprzedaż online na Starym Kontynencie nie zagraża tradycyjnej. Przyczyna leży w krótszym okresie przedświątecznym niż w USA, w dużym rozdrobnieniu handlu internetowego i nie do końca rozwiązanym problem bezpiecznych płatności w internecie.