Wirtualne zakupy za 26 mld dolarów

Handel w sieci rośnie aż miło. W IV kwartale tego roku internauci zostawią w wirtualnych sklepach 26,2 mld dolarów. To o 22 proc. więcej niż przed rokiem.

W opinii głównego analityka eMarketer i autora raportu "Online holiday Shopping Prewiev" Jeffreya Grau, wzrost sprzedaży związany jest m.in. z szybkością dostaw, możliwością zakupów do ostatniej chwili. Wpływ na to ma także silna konkurencja między internetowymi detalistami i agresywna promocja w postaci rabatów dla klientów kupujących w sezonie świątecznych.

Jak podała firma Retail Forward, analizująca handel detaliczny, sprzedaż online powoli dogania sprzedaż tradycyjną. Widoczne jest to zwłaszcza w USA, gdzie wzrost sprzedaży detalicznej odnotowywany jest tylko w supermarketach, specjalizowanych magazynach i sklepach elektronicznych.

Reklama

Według europejskiej firmy analitycznej EMI, na razie sprzedaż online na Starym Kontynencie nie zagraża tradycyjnej. Przyczyna leży w krótszym okresie przedświątecznym niż w USA, w dużym rozdrobnieniu handlu internetowego i nie do końca rozwiązanym problem bezpiecznych płatności w internecie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | handel | W Sieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »