Zaczyna się wojna o klienta

Polskim firmom najbardziej doskwiera słabnący popyt - wynika z badania ankietowego "Pulsu Biznesu" wśród właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Narzekają oni też na wojnę cenową i zatory płatnicze.

Gazeta odnotowuje, że już drugi kwartał z kolei liderem rankingu barier, wymienianych przez szefów firm, jest problem ze znalezieniem odbiorcy. Narzekają zarówno firmy zarabiające na zwykłym Kowalskim, jak i uzależnione od zamówień od przemysłowych gigantów. Poważny kłopot dla 16 proc. badanych stanowi również kwestia ściągania należności od kontrahentów.

Na trzecie miejsce wskoczyła wojna cenowa. Jest to obecnie główna bariera dla co dziesiątego przedsiębiorstwa, podczas gdy w lipcu problem ten wskazywało tylko 4 proc. firm. Producenci są w stanie schodzić z cenami poniżej kosztów, aby tylko przebić rywala. "To niszczenie rynku" - mówią ludzie z branży.

Reklama

O tym dziś w obszernej publikacji "Pulsu Biznesu".

Czytaj również:

Te firmy będą zwolnione z VAT

Elektroniczny spis przedsiębiorców

Rozliczenie pieniężne między firmami

PAP/PulsBiznesu
Dowiedz się więcej na temat: Biznes | wojna cenowa | zatory płatnicze | firmy | wojny | wojna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »