Kryptonim c14 - tylko tutaj dotrą promienie słońca

Trwa budowa Stacji C14 (Stadion) warszawskiego metra. Jest to stacja centralnego odcinka II linii metra o największej kubaturze 105 tys. metrów sześciennych, budowana w przestrzeni pomiędzy nasypem kolejowym a basenem Portu Praskiego. To pierwsza stacja, gdzie zaczęły się roboty wykończeniowe. Na budowie pracuje ok. 100 robotników, w szczytowych momentach ma to być nawet 500 osób. Teraz trwa m.in. budowa ścian działowych, wykańczanie elementów architektonicznych z betonu, na ścianach kładziony jest tynk. W środę na kolumnach w podziemiach można było zobaczyć próbki farb, którymi ma być pomalowana stacja - kolorem wiodącym ma być szarość. Z placu budowy wywieziono 165 tys. metrów sześciennych urobku, czyli mniej więcej 11 tys. ciężarówek ziemi, gruzu itp. Będą tu dwa perony, bowiem ze stacji Stadion od linii w kierunku Bródna w przyszłości mają odchodzić tory na Gocław. Zaplanowano tu również pomieszczenia techniczne oraz tory odstawcze dla maksymalnie czterech składów. Stacja Stadion ma być jedyną na centralnym odcinku II linii metra, gdzie do poziomu peronów będą docierać promienie słońca. Do sąsiadującego ze stacją Stadionu Narodowego mają nawiązywać motywy sportowe; plan przewiduje np. rysunki biegaczy oraz koszykarzy. Mają one stanowić element wystroju toalet. Podziemną kolej w stolicy buduje konsorcjum AGP Metro Polska.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »