100-200 mln USD w internet

Elektrim w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza zainwestować w internet 100-200 mln dolarów. Spółka podpisała z Eastbridge list intencyjny w sprawie nabycia udziałów w firmach AGS New Media i Easy Net, będącej właścicielem serwisu internetowego empik.com.

Elektrim w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza zainwestować w internet 100-200 mln dolarów. Spółka podpisała z Eastbridge list intencyjny w sprawie nabycia udziałów w firmach AGS New Media i Easy Net, będącej właścicielem serwisu internetowego empik.com.

- Nie można obecnie powiedzieć dokładnie, jaka będzie wartość naszych inwestycji w internet. Będzie to jednak kwota bliższa 100-200 mln USD niż sumie 500 mln USD, która pojawiała się w prasie - powiedziała Barbara Lundberg, prezes Elektrimu. Warszawski holding w swej strategii chce wykorzystać infrastrukturę i bazę klientów, jaką dają mu spółki wchodzące w skład grupy. - Jesteśmy jedyną firmą, która w swych strukturach ma operatorów telewizji kablowej, telewizji stacjonarnej i komórkowej - stwierdził Thomas Kolaja, dyrektor Elektrimu Online. Ważnym elementem w realizacji planów internetowych będą też ostatnie akwizycje Elektrimu. Spółka niedawno przejęła firmy Inter Net Polska, NASK Service i CT Creative Team. W piątek poinformowano o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie kupna 50% udziałów kolejnych dwóch spółek: AGS New Media oraz Easy Net.

Reklama

Łączna wartość obu transakcji wyniesie 52,5 mln dolarów. Dodatkowo Elektrim zobowiązał się do zainwestowania 12,5 mln USD w spółkę Easy Net. Głównym właścicielem obu firm jest obecnie spółka Eastbridge - właściciel m.in. sieci sklepów Empik. Właśnie domena empik.com i już istniejący serwis internetowy ma być jednym z atutów Elektrimu na rynku e-commerce. - Jesteśmy obecnie jednym z większych sklepów internetowych. Realizujemy ok. 250 zamówień dziennie. Przewidujemy, iż w tym roku nasze obroty wyniosą 3 mln dolarów, a do 2004 r. wzrosną do 80-100 mln USD - powiedział PARKIETOWI Maciej Dyjas z Eastbridge. Easy Net chce stworzyć 5 serwisów handlu elektronicznego, które będą stopniowo uruchamiane w tym roku (jeden, empik.com, już istnieje). Firma stara się także pozyskać atrakcyjne domeny i posiada już m.in. ksiązki.pl, film.pl, moda.pl. Zapleczem softwarowym Easy Net jest AGS New Media.

Elektrim przy realizacji swej strategii internetowej chce też współpracować ze swym partnerem strategicznym w segmencie telekomunikacji - francuskim koncernem Vivendi. - Firma ta ma do zaoferowania nowoczesne technologie dotyczące internetu, które mogą być wprowadzone na polski grunt. Bardzo interesująco wygląda też umowa podpisana pomiędzy Vivendi i Vodafone - stwierdziła B. Lundberg.

Prezes Elektrimu odniosła się też do krążących po rynku informacji dotyczących sprzedaży pakietu akcji Elektrimu Kable. - Nie spieszymy się z realizacją tej transakcji. To dobry biznes - wyjaśniła Barbara Lundberg. Dodała iż Elektrim nie zamierza rezygnować z działalności w energetyce.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: NEW | dolar | internet | net | list intencyjny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »