18 listopada br. Graphic S.A. zadebiutuje na rynku NewConnect
Już jutro do grona spółek rynku NewConnect dołączy Graphic S.A. - agencja reklamowa, specjalizująca się w realizacji kompleksowych projektów z zakresu systemów wizualnych, projektowania graficznego oraz przygotowania stron internetowych.
W sierpniu br. Spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji, z której pozyskała 1 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na realizację strategii rozwoju, opierającej się m.in. na rozbudowie parku maszynowego.
Funkcję autoryzowanego doradcy pełni WDM Autoryzowany Doradca sp. z o.o. (Grupa WDM S.A.).
- Debiut planowaliśmy nieco wcześniej, jednakże z uwagi na niesprzyjającą sytuację na rynkach finansowych, zdecydowaliśmy się na okres na przełomie listopada i grudnia. Nasza oferta prywatna cieszyła się sporym zainteresowaniem, szybko ją zamknęliśmy. Pozyskany 1 mln zł zainwestujemy w zakup nowych maszyn, które umożliwią nam wprowadzenie nowych usług. Planujemy także stopniowo zwiększać liczbę zawieranych umów, w czym ma pomóc stworzenie profesjonalnego działu sprzedaży - mówi Tomasz Mol, prezes spółki.
I dodaje: "Wejście na giełdę stanowi dla nas istotny krok w rozwoju. Mamy nadzieję, że dzięki temu Graphic stanie się o wiele bardziej rozpoznawalna oraz podniesie swą wiarygodność w oczach nowych kontrahentów. Bowiem, swoją pracą i doświadczeniem zdobyliśmy zaufanie u wielu naszych partnerów biznesowych, czego dowodem jest stała współpraca z nimi".
W 2010 r. poprzednik prawny spółki Graphic (P.P.H.U. GRAPHIC Tomasz Mol) osiągnął 3,82 mln zł przychodów oraz 966 tys. zł zysku netto.
Natomiast na koniec III kwartału 2011 r. Graphic S.A. zanotował 2,7 mln zł przychodów oraz 279 tys. zł zysku netto. W porównaniu do wyników wypracowanych w analogicznym okresie roku 2010 (ponad 2,46 mln zł przychodów i 175 tys. zł zysku netto), obroty firmy wzrosły o 10,85 proc., a wynik netto o 59,43 proc. Spółka nie publikowała prognoz finansowych.
Jak tłumaczy prezes zarządu, trzeci kwartał nie przynosi najlepszych dochodów. - Branża reklamy cechuje się dużą sezonowością. Trzeci kwartał zwykle jest najtrudniejszym okresem, bowiem przypada na miesiące wakacyjno-urlopowe. Aby wyeliminować ten trend staramy się dywersyfikować zarówno rynki zbytu, jak i źródła przychodów ze sprzedaży. Kolejny okres będzie już znacznie lepszy pod względem wyników - komentuje Tomasz Mol.
Graphic S.A. planuje rozszerzyć swoją ofertę usług o produkcję nowoczesnych nośników reklamowych typu light box. Ponadto, planowane jest także wdrożenie innowacyjnych technologii z zakresu poligrafii.
- Nośniki typu light box są bardzo mobline tzn. mogą być umieszczone niemal w każdym miejscu. Coraz częściej traktowane są jako element krajobrazu miejskiego czy też wyposażenia wnętrz w galeriach handlowych czy innych miejscach publicznych. Kasetony typu light box będą świetnym uzupełnieniem naszej dotychczasowej oferty - tłumaczy Tomasz Mol.
Graphic S.A. będzie 329. spółką notowaną na alternatywnym rynku akcji GPW, a jej debiut będzie 150-tym w 2011 roku.