21,7 mln zł zysku netto banku BGŻ

Według nieaudytowanych danych zysk netto banku BGŻ w I półroczu 2009 r. wyniósł 21,7 mln zł. Wpływ na wynik banku miały utworzone rezerwy, odpisy aktualizacyjne oraz wydatki związane z rozwojem sieci - podała spółka w piątkowym komunikacie.

- Osiągnięty w pierwszym półroczu wynik znacząco odbiega od naszych założeń. Warto podkreślić, iż pomimo poprawy wyniku z tytułu prowizji i opłat trwająca na rynku wojna depozytowa przyczyniła się do znaczącego spadku dochodów odsetkowych od depozytów - powiedział cytowany w komunikacie prezes Banku BGŻ, Jacek Bartkiewicz.

Wynik z tytułu prowizji i opłat wzrósł w pierwszym półroczu o 5 proc. do 116,3 mln zł z 110,3 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu odsetek spadł w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. do 206,1 mln zł z 317,9 mln zł. Łącznie wynik na działalności bankowej spadł w pierwszej połowie 2009 r. o 5 proc. do 464,4 mln zł.

W komunikacie podano, że w minionym półroczu bank prowadził intensywne prace zmierzające do ograniczenia kosztów działania. Jednocześnie kontynuował strategiczne inwestycje, zmierzające do zwiększenia zdolności sprzedażowych poprzez rozbudowę sieci. Od stycznia do końca czerwca bank uruchomił 38 nowych placówek. Łączne koszty działania wzrosły o 2 proc. do 337,7 mln zł.

Udział należności objętych utratą wartości w portfelu brutto na koniec czerwca 2009 r. był na poziomie 5 proc. Z kolei fundusze własne banku wynosiły 2.189 mln zł. Współczynnik wypłacalności był na poziomie 11,4 proc.

Na koniec czerwca 2009 r. BGŻ posiadał sieć 325 placówek, obsługiwał 553 tys. kont osobistych, a z dostępu do bankowości internetowej korzystało prawie 193 tys. osób. Liczba wydanych kart płatniczych w tym czasie wyniosła 552 tys.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Bank BGŻ | bańki | Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »